مروری بر گوشی های شاخص سال ۲۰۱۵ + عکس

گوشی‌های حاضر در این گزارش به انتخاب سایت انگجت بوده است و این موارد بسته به انتخاب سایر رسانه‌ها می‌تواند شکل و ترتیب دیگری داشته باشد.  آیفون ۶s اپل اواخر شهریور امسال از گوشی آیفون خود رونمایی کرد. این گوشی با وجود اینکه از سری S بود اما حتی در طراحی نیز تغییرای نسبت به …

گوشی‌های حاضر در این گزارش به انتخاب سایت انگجت بوده است و این موارد بسته به انتخاب سایر رسانه‌ها می‌تواند شکل و ترتیب دیگری داشته باشد.

iphone-6s1312111211
 آیفون ۶s
اپل اواخر شهریور امسال از گوشی آیفون خود رونمایی کرد. این گوشی با وجود اینکه از سری S بود اما حتی در طراحی نیز تغییرای نسبت به نسخه پیشین داشت. آیفون ۶s یکی از بهترین گوشی‌هایی است که امسال معرفی و روانه بازار شد. قرار گیری آیفون را در بالای لیست بهترین گوشی‌های ۲۰۱۵ می‌توان پشتیبانی از پردازنده A9، دو گیگابایت رم، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و فناوری فورس‌تاچ دانست.
اپل همچنین به رنگ‌های‌ آیفون توجه ویژه‌ای داشت و امسال علاوه بر نسخه طلایی و طوسی، رنگ رز‌گلد را نیز به این مجموعه اضافه کرد و مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

s6-edge-plus-1121
گلکسی S6
گلکسی S6 پرچمدار اوایل سال ۲۰۱۵ سامسونگ است. S6 همراه با S6 Edge راهی بازار شد که نمایشگر خمیده داشت. این گوشی نخستین پرچمدار سامسونگ با بدنه فلزی بود و از این جهت بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
این گوشی از پردازنده اختصاصی سامسونگ،  Exynos 7420، پشتیبانی می‌کند و با هشت هسته‌ پردازشی و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۵/۱ اینچی با وضوح ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

galaxy-s6-edge-1
گلکسی S6 Edge
مشخصات فنی گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge با یکدیگر تفاوتی ندارند. تنها تفاوت این دو گوشی لبه‌های خمیده شده کنار نمایشگر است که ظاهری زیبا به این گوشی هوشمند بخشیده است.
سامسونگ همانند گلکسی S6 از پردازنده اکسینوس ۷۴۲۰ روی این گوشی استفاده کرد و بدنه فلزی و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی را روی این گوشی نیز تعبیه کرد.
با وجود نمایشگر خمیده، قیمت این گوشی نسبت به S6 بیشتر بود.

sony-xperia-z5-premium
اکسپریا Z5
امسال سونی در نمایشگاه IFA 2015 از گوشی پرچمدار جدیدش رونمایی کرد.
این گوشی اگرچه نسبت به نسل قبل تفاوتی در طراحی نداشت، اما دوربین پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده بود، سونی از حسگر اثر انگشت در پرچمدار امسالش بهره برد و پردازنده قدرتمندتری روی آن قرار داد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی استفاده از نمایشگر ۴K بود که مزیت این گوشی نسبت به سایر گوشی‌های بازار به شمار می‌رود.

mate-s-1
Mate S
Mate S فبلت پرچمدار امسال هوواوی بود. این گوشی هم در نمایشگاه IFA 2015 برلین معرفی شد.
نمایشگر ۵/۵ اینچی این گوشی از محافظ گوریلا گلس ۴ و فناوری فورس‌تاچ پشتیبانی می‌کند. بدنه این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و محکم است. Mate S به دلیل پشتیبانی از پردازنده قدرتمند، حسگر اثر انگشت دقیق و نمایشگر AMOLED محبوبیت زیادی در بازار یافت.

nexus-6p-2
نکسوس ۶P
نکسوس ۶P یکی از دو پرچمدار امسال گوگل بود که این گوشی با همکاری هوواوی ساخت شد. این گوشی مثل هر سال با پشتیبانی از نسخه خالص آندرویید، طراحی مناسب، پردازنده قوی و قابلیت‌های نرم‌افزاری ویژه در لیست بهترین‌های امسال قرار گرفت.
گوگل بالاخره توانسته ضعف همیشگی دوربین نکسوس‌ها را در نکسوس ۶P حل کند و عملکرد دوربین این گوشی در حد بهترین‌های بازار است. نکسوس ۶P هوواوی طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوبی دارد. این فبلت از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰، رم ۳ گیگابایتی و ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. بدنه فلزی، سنسور اثر انگشت، پورت یو‌اس‌بی نوع سی و نمایشگر ۷/۵ اینچی QHD از دیگر مشخصات این فبلت است.

V10-1
V10
V10 جدیدترین محصول ال‌جی است که با وجود نمایشگر دوم، صفحه نمایش ۵/۷ اینچی با وضوح QHD، بدنه‌ای قدرتمند، دوربین سلفی دوگانه و استفاده از سه میکروفن برای ثبت شفاف صدا در لیست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۵ قرار گرفته است.
از دیگر ویژگی‌های V10 می‌توان به مقاومت بالای این دستگاه اشاره کرد.
ال‌جی تلاش کرده تا محصولی متفاوت را در قالب پرچمداری جدید روانه بازار کند. براساس گزارش‌های منتشر شده ال‌جی توانسته ۴۵۰ هزار دستگاه گوشی V10 در بازار آمریکا به فروش برساند.

lg-g4-note111
G4
G4 را هم می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های بازار سال ۲۰۱۵ نامید که با طراحی خاص و بدنه چرمی و سرامیکی، طرفداران خاص خود را داشته باشد.
ال‌جی در پرچمدار امسالش همان فرم کلیدهای پاور و تنظیم صدا را روی بخش پشتی گوشی تعبیه کرد و حسگر اثر انگشت را در کنار آنها قرار داد. از سوی دیگر سعی کرد از پردازنده کوالکام بهره ببرد و امکانات مناسبی را در اختیار کاربران گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا