واقعیت مجازی با بدن و ذهن ما چه کار می‌کند؟

به گزارش موبنا، خانم بل در اصل روی فرش ایستاده بود و عینک واقعیت مجازی با ذهن و بدن او کاری کرده بود که تصور می‌کرد روی یک تخته معلق در رودخانه ایستاده است و راهی برای نجات ندارد. او در این خصوص توضیح داد: «می‌دانستم که در دنیای واقعیت مجازی حضور دارم. ولی ذهنم …

به گزارش موبنا، خانم بل در اصل روی فرش ایستاده بود و عینک واقعیت مجازی با ذهن و بدن او کاری کرده بود که تصور می‌کرد روی یک تخته معلق در رودخانه ایستاده است و راهی برای نجات ندارد. او در این خصوص توضیح داد: «می‌دانستم که در دنیای واقعیت مجازی حضور دارم. ولی ذهنم نمی‌پذیرفت که این دنیا واقعی نیست و نباید از آن بترسم. بدن و ذهن من به صورت ناخودآگاه در مقابل این فضا طوری عکس‌العمل نشان می‌داد که گویی در دنیای واقعی در چنین شرایطی گرفتار شده‌ام».

تاثیرات فیزیلوژیکی سیستم‌های واقعیت مجازی بر بدن انسان یکی از اتفاقاتی است که در این زمینه تجربه می‌شود و قرار است که در سال ۲۰۱۶ میلادی این فناوری به صورت گسترده وارد بازار جهانی شود.

شرکت‌های سامسونگ و گوگل هم‌اکنون نخستین مدل از عینک‌های واقعیت مجازی خود را وارد بازار کردند. در این میان شرکت‌های سونی، فیسبوک، HTC و … هم می‌کوشند طی چند ماه آینده نخستین عینک هوشمند با این قابلیت را در اختیار کاربران بگذارند.

همزمان با این اتفاقات شرکت‌های بزرگی چون Walt Disney و ۲۱st Century Fox به صورت گسترده محتویات مناسب عینک‌های واقعیت مجازی را تولید کرده‌اند و از فیلم‌های کوتاه گرفته تا بازی‌های ویدیویی، در انتظار ورود این عینک‌ها به بازار جهانی هستند.

پروفسور «جِرِمی بیلنسان» از دانشگاه استانفورد پس از ۱۵ سال تحقیق در این زمینه متوجه شده است که دنیای واقعیت مجازی به زودی نحوه تفکر، رفتار و عملکرد کاربران را تغییر می‌دهد و عرصه فناوری را متحول می‌کند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا