ضرورت رفع مشکلات صدور جواز در حریم ۲۰۰ متر رودخانه در شهر چالوس

مشکلات پیرامون حریم کیفی و کمی رودخانه چالوس و تامین مخلوط برای رینگ های یک و دو شهری با حضور مهندس انگورج معاون سازمانها جنگلها، مهندس خلعتبری مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران، دکتر احمدی نماینده مردم منطقه در مجلس، مدیر امور منابع آب چالوس و نوشهر، سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر چالوس مورد …

مشکلات پیرامون حریم کیفی و کمی رودخانه چالوس و تامین مخلوط برای رینگ های یک و دو شهری با حضور مهندس انگورج معاون سازمانها جنگلها، مهندس خلعتبری مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران، دکتر احمدی نماینده مردم منطقه در مجلس، مدیر امور منابع آب چالوس و نوشهر، سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر چالوس مورد بررسی قرار گرفت.
رییس شورای اسلامی شهر چالوس در گفتگو با مرزن نیوز با اعلام این خبر گفت: در این جلسه چند موضوع مهم مرتباط با منابع طبیعی و سازمان جنگلها از جمله مشکلات صدور جواز در خصوص حریم رودخانه، تامین مخلوط برای رینگهای شهری و همچنین تعریض محوطه نیروی انتظامی واقع در ابتدای خیابان رادیودریا با حضور مسوولان مرتبط مطرح گردید.
یحیی زال نژاد در خصوص حریم کمی و کیفی رودخانه چالوس که از وسط این شهر عبور می کند افزود: با توجه به اینکه رودخانه چالوس از جمله رودخانه های حفاظت شده کشور است که در آن بر رعایت حریم ۲۰۰ متر تاکید می شود، شهروندان بعضا حتی با داشتن ۱۵۰ متر فاصله با رودخانه برای دریافت جواز ساخت از شهرداری به مشکل بر می خورند. در حالیکه این مقدار حریم تعریف شده مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده است. لذا خواستیم با حضور مسوولان مربوطه راهکاری برای این مشکل پیدا کرده و گره از مشکل مردم باز کنیم. در این رابطه با توجه به قوانین زیست محیطی رودخانه های حفاظت شده، بایستی از مسوولان بالادست مربوطه در کشور اقدامات لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: بحث دیگر در رابطه با منبع تامین مخلوط برای رینگ های یک و دوی شهری بود که در این خصوص از مسوولان مربوطه خواستیم در صورت امکان در مسیر رودخانه نقاطی که از جهت فنی و زیست محیطی مشکل نداریم برداشت مخلوط داشته باشیم و یا از منابع طبیعی کوهی برای برداشت بگیریم تا بتوانیم ابتدا مسیر تملک شده فاز اول رینگ دو را مخلوط ریزی کنیم. چرا که این مسیر حجم بالای مخلوط را می طلبد که منابع موجود پاسخگوی این نیاز نیست.
زال نژاد در همین رابطه افزود: همانگونه که مستحضرید برای تملک زمین ها و املاک فاز یک رینگ دو هزینه و بدهی زیادی بر دوش شهرداری داشته است. اما تا زمانی که این فاز تکمیل نشود و زیر بار ترافیک نرود هیچ آورده ای برای مردم ندارد. در حال حاضر نیز مهمترین نیاز ما مخلوط برای مسطح کردن مسیر جهت انجام آسفالت است که برای این حجم مخلوط نیازمند همکاری متولیان امر هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر چالوس در ادامه بحث و تبادل نظر پیرامون عقب نشینی و تعریض محوطه نیروی انتظامی را از دیگر موارد مطروحه در این جلسه برشمرد و گفت: پیش از این اقدامات اولیه در این خصوص را صورت داده بودیم، هم اینکه بحث گرفتن زمین پشت نیروی انتظامی توسط شهرداری از منابع طبیعی و تحویل آن به نیروی انتظامی مطرح است که با توجه به اینکه زمین مورد نظر به نام منابع طبیعی است باید مراحل قانونی آن انجام و سپس به نیروی انتظامی تحویل گردد تا بتوانیم این مسیر را تعریض نماییم.
وی با تقدیر از مهندس انگورج و مهندس خلعتبری که همواره همراه شهرداری شورای اسلامی شهر بودند گفت: مسوولان حاضر در چلسه قول همه گونه همکاری در رفع موانع مربوط به مباحث مطرح شده در این جلسه را به ما دادند تا بتوانیم در راستای رفع مشکلات شهروندان گامهای موثرتری برداریم.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا