اپل به ایتالیایی‌ها ۳۱۸ میلیون یورو جریمه می‌دهد

به گزارش موبنا، در این پرونده گفته شد شرکت اپل برای پرداخت مالیات در ایتالیا بین سا‌ل‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ میلادی تقلب کرده است. بر اساس این پرونده قضایی گفته شد اپل در ۵ سال مذکور از پرداخت ۸۸۰ میلیون یورو مالیات فرار کرده است. بررسی‌ها نشان داد که شرکت اپل برای پرداخت مالیات خود …

به گزارش موبنا، در این پرونده گفته شد شرکت اپل برای پرداخت مالیات در ایتالیا بین سا‌ل‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ میلادی تقلب کرده است. بر اساس این پرونده قضایی گفته شد اپل در ۵ سال مذکور از پرداخت ۸۸۰ میلیون یورو مالیات فرار کرده است.

بررسی‌ها نشان داد که شرکت اپل برای پرداخت مالیات خود در ایتالیا، پول‌های مربوطه را به شعبه خود در ایرلند انتقال داده و پرداخت از این طریق صورت گرفته است. میزان مالیات در کشور ایرلند نصف مالیات ایتالیا محاسبه می‌شود و اپل از این فرصت استفاده کرده است تا هزینه کمتری بپردازد.

در مارس ۲۰۱۵ نخستین بار پرونده فرار مالیاتی اپل در کشور ایتالیا مطرح شد و مراکز قضایی برای جمع‌آوری اطلاعات و مدارک لازم، ماه‌های گذشته را در این زمینه بررسی کردند.

اداره مالیات ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که شرکت اپل در این زمینه تخلف کرده است و می‌بایست مالیات پرداخت نشده را بپردازد.

شرکت اپل هنوز هیچ اطلاعیه و بیانیه‌ای در این زمینه منتشر نکرده است. ولی دادگاه عالی ایتالیا اعلام کرد که رای نهایی در این زمینه صادر شده است و شرکت آمریکایی مجبور به پرداخت جریمه ۳۱۸ میلیون دلاری است.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا