کاهش ۷۰ درصدی ثبت سفارش خودرو

ولی‌اله افخمی‌ راد، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص سهولت ارتباط تجار ایرانی با طرف روس، به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: طبق برنامه ریزی هایی که تاکنون برای صادارت به روسیه صورت گرفته، اختصاص یارانه به صادرات کالا از طریق کشتیرانی در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه به زودی ایجاد خط هوایی به …

ولی‌اله افخمی‌ راد، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص سهولت ارتباط تجار ایرانی با طرف روس، به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: طبق برنامه ریزی هایی که تاکنون برای صادارت به روسیه صورت گرفته، اختصاص یارانه به صادرات کالا از طریق کشتیرانی در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه به زودی ایجاد خط هوایی به آستاراخان نیز نهایی می شود.

افخمی راد درباره میزان صادرات کشور از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ۸ ماهه فعلی، بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار از مبدا ایران کالا صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، این رقم با کاهش ۱۰.۵ درصدی مواجه بوده است.

وی افزود: از سوی دیگر در همین مدت زمانی، واردات کشور نیز به عددی حدود ۲۷ میلیارد دلار رسید که این رقم هم نسبت به مدت مشابه، با کاهش ۲۱ درصدی رو به رو بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تراز تجاری به نفع صادرات است، تصریح کرد: تراز تجاری ایران اکنون حدود ۲.۳ میلیارد دلار به نفع صادرات است.

عضو دولتی هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، همچنین از کاهش ۴۷ درصدی ثبت سفارش کالاها در هر ۱۰ گروه کالایی خبر داد و کمترین کاهش را در رابطه با داروهای انسانی و حیوانی دانست.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ثبت سفارش خودروها نیز حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا