رتبه ۱۶۷ايران درتجارت فرامرزي

به گزارش مهر، ولي‌اله افخمي‌راد گفت: به منظور اجراي سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در راستاي اقتصاد مقاومتي و ضرورت توسعه زيرساخت‌هاي تجاري کشور در شرايط پساتحريم، سازمان توسعه تجارت ايران در نظر دارد مشکلات و چالش‌هاي زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل صادراتي و لجستيک تجارت خارجي کشور را عارضه‌يابي و در راستاي توسعه اين حوزه برنامه‌ريزي کند. …

به گزارش مهر، ولي‌اله افخمي‌راد گفت: به منظور اجراي سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در راستاي اقتصاد مقاومتي و ضرورت توسعه زيرساخت‌هاي تجاري کشور در شرايط پساتحريم، سازمان توسعه تجارت ايران در نظر دارد مشکلات و چالش‌هاي زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل صادراتي و لجستيک تجارت خارجي کشور را عارضه‌يابي و در راستاي توسعه اين حوزه برنامه‌ريزي کند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: شاخص‌هاي ارزيابي کارايي و تسهيل تجارت که توسط سازمان‌هاي گوناگون بين­‌المللي، از جمله بانک جهاني ارزيابي و اندازه‌گيري مي‌شوند، نشان مي‌دهد کشورمان از جايگاه و رتبه مناسبي در زيرساخت‌هاي تجاري برخوردار نيست. وي تصريح کرد: کشورمان در شاخص‌هايي از جمله شاخص تجارت فرامرزي داراي رتبه ۱۶۷، شاخص توانمند‌سازي تجاري‌ داراي رتبه ۱۳۸ و شاخص عملکرد لجستيک داراي رتبه ۱۱۲، گوياي اين حقيقت است که توسعه تجارت و تعامل با کشورهاي ديگر در شرايط پساتحريم، مستلزم عارضه‌يابي وضعيت موجود زيرساخت‌هاي تجاري و برنامه‌ريزي در راستاي توسعه اين حوزه است.

افخمي‌راد از تمامي مسئولان، صاحبنظران، تجار و علاقه‌مندان دعوت کرد تا در هم‌انديشي تخصصي حمل‌و‌نقل صادراتي در ۱۳ دي ماه نظرات کارشناسي خود را ارايه دهند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا