دولت به بورس کم لطفی کرده است

محسن عباسی، مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری اماکو، در گفت و گو با خبرنگار موج با بیان این مطلب گفت: قیمت نفت به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روند بازار سرمایه تأثیر گذار خواهد بود به طوری که در تأثیر مستقیم شاهد تأثیر این قیمت بر روی سهام پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها افزایش می‌یابد …

محسن عباسی، مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری اماکو، در گفت و گو با خبرنگار موج با بیان این مطلب گفت: قیمت نفت به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روند بازار سرمایه تأثیر گذار خواهد بود به طوری که در تأثیر مستقیم شاهد تأثیر این قیمت بر روی سهام پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها افزایش می‌یابد و به تبع آن قیمت فروش و حاشیه سود این گروه در بازار سرمایه افزایش خواهد داشت.
وی در این باره افزود: تأثیر غیر مستقیم بر روند بازار به شکلی خواهد بود که دست دولت برای بودجه سال آینده بازتر خواهد بود و تعیین بودجه در سطح بالا می‌توان به نفع تولید و صنایع و به تبع آن به نفع بورس باشد.
مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری اماکو در خصوص تأثیر قیمت نفت بر بخش عمرانی اظهار کرد: تعیین نرخ نفت باعث بسته شدن بودجه برای تخصیص اعتبار برای بخش عمرانی خواهد شد که در این شرایط با رشد این بخش شاهد رشد در روند بازار سرمایه خواهیم بود.
عباسی در توضیح چشم انداز بازار سرمایه در آینده گفت: با وجود چشم انداز قیمت نفت و بودجه سال آینده روند مثبتی برای بازار سرمایه در سال جاری و حتی در نیمه سال آینده متصور نیستیم و بعید به نظر می‌رسد با شرایط توصیف شده روند شرکت‌ها بهبود پیدا کند.
وی در توضیح آزاد سازی صادرات غیر نفتی آمریکا بیان کرد: با وجود این اتفاق بعید به نظر می رشد در بازارهای جهانمی نفت مجدداً شاهد افزایش قیمت این محصول باشیم و این روند موجب خواهد شد سناریوهای دولت از واقعیت دور شده و در نتیجه رشدی را نیز به تبع آن در بازار سرمایه شاهد نباشیم.
مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری اماکو با اشاره به راهکارهای لازم برای رشد بازار سرمایه بیان کرد: راهکاری چون فروش دارایی دولت، کاهش نرخ سود بانکی، افزایش نقدینگی و بهبود روند کلی اقتصاد اگر محقق شود می‌تواند روند بازار سرمایه را بهبود بخشد که در این شرایط این عوامل دور از انتظار است.
عباسی در خصوص جایگاه بازار سرمایه در بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه تصریح کرد: جایگاه بازار سرمایه در بودجه سال آینده و برنامه ششم بسیار ضعیف‌تر از قبل بوده و برنامه‌ای برای رونق بازار سرمایه در آن گنجانده نشده است.
وی در توضیح شرایط ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی بازار سرمایه بعید به نظر می‌رسد سرمایه گذاران خارجی استقبالی از بازار سرمایه داشته باشند زیرا با وجود ریزش‌های متوالی شاخص بازار سرمایه گذاران داخلی هم تمایلی به ادامه ماندن در بورس ندارند و بسیاری از آن ها در این شرایط از بازار خارج می‌شوند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا