روش تحریم ایران با داعش متفاوت است

«آدام زوبین» معاون تحریمی وزارت خزانه‌داری آمریکا امشب میهمان کنفرانس خبری کاخ سفید بود و از گرد هم آمدن وزرای دارایی کشورهای عضو شورای امنیت برای بررسی قطعنامه تحریم داعش خبر داد. زوبین گفت که در این قطعنامه راه‌های جلوگیری از تزریق پول به داعش پیش‌بینی‌ شده و انتظار می‌رود که با جلوگیری از دسترسی …

«آدام زوبین» معاون تحریمی وزارت خزانه‌داری آمریکا امشب میهمان کنفرانس خبری کاخ سفید بود و از گرد هم آمدن وزرای دارایی کشورهای عضو شورای امنیت برای بررسی قطعنامه تحریم داعش خبر داد.

زوبین گفت که در این قطعنامه راه‌های جلوگیری از تزریق پول به داعش پیش‌بینی‌ شده و انتظار می‌رود که با جلوگیری از دسترسی داعش به منابع عظیم و قطع‌ناشدنی پول، توانایی این گروه برای دادن حقوق به نیروهای خود کاهش یابد.

وی ادامه داد: «با ایتالیا و عربستان کارگروه مشترکی تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم بر مسیرهای انتقال پول به داعش نظارت داشته باشیم و آنها را قطع کنیم. از دولت اردن هم می‌خواهیم که نظارت بیشتری بر کانال‌های غیررسمی تبادل پول در کشور خود داشته باشد.»

یکی از خبرنگاران در خصوص تحریم ایران پرسید. زوبین در سخنانی که با لحن سخنان قبلی‌اش در خصوص ایران و تحریم‌های این کشور متفاوت بود گفت: «در خصوص ایران با یک دولت پیشرفته روبروایم؛ کشوری با یک سیستم بانکی پیشرفته که به سیستم بانکداری جهانی متصل است؛ روش تحریم ایران با داعش متفاوت است.»

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا