طرح های زیرساخت ارتباطی در هفته پژوهش

به گزارش خبرگزاری مهر، غفار تبریزی، مدیرکل دفتر بررسی‌های فنی و تدوین استانداردهای شرکت ارتباطات زیرساخت، همزمان با هفته پژوهش، طرح های پژوهشی مرتبط با زیرساخت ارتباطی کشور را تشریح کرد. وی گفت: بخشی از فعالیت معاونت نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی در حوزه پژوهش ‌های درون سازمانی و برون سازمانی است که در بخش برون …

به گزارش خبرگزاری مهر، غفار تبریزی، مدیرکل دفتر بررسی‌های فنی و تدوین استانداردهای شرکت ارتباطات زیرساخت، همزمان با هفته پژوهش، طرح های پژوهشی مرتبط با زیرساخت ارتباطی کشور را تشریح کرد.
وی گفت: بخشی از فعالیت معاونت نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی در حوزه پژوهش ‌های درون سازمانی و برون سازمانی است که در بخش برون سازمانی فعالیت‌های پیچیده تری در حال انجام است.
تبریزی بر ضرورت نیازسنجی پژوهشی در این بخش تاکید کرد و ادامه داد: از جمله طرح‌های پژوهشی که ۲ سال پیش آغاز شده و در حال اتمام است، مدیریت شبکه یکپارچه دیتا (oss) است.
وی با توجه به موضوع امنیت شبکه با برخورداری از بومی سازی، گفت: در این طرح شرکت ارتباطات زیرساخت مجری طرح و دانشگاه صنعتی شریف، پیمانکار است که تا پایان بهمن ماه نیز به پایان می‌رسد.
مدیرکل دفتر بررسی های فنی و تدوین استانداردهای شرکت ارتباطات زیرساخت به فاز بعدی این پروژه تحقیقاتی اشاره کرد و افزود: مراحل تکمیلی این پروژه OSS/BSS است که به فعالیت تجاری امور مشترکان شبکه ارتباطات زیرساخت توجه دارد و با انجام این پروژه، مشترکان این شبکه می‌توانند براساس آن، سرویس‌های لازم را مشاهده کنند.
تبریزی با بیان اینکه برای اولین بار نرم افزار «OSS» به صورت بومی در ایران نوشته می‌شود افزود: فاز دوم پروژه پیاده سازی مدیریت یکپارچه شبکه دیتا نیز در حال عقد قرارداد است.
وی با اشاره به بومی سازی ساخت مسیریاب‌های شبکه دیتا نیز گفت: تا به امروز این مسیریاب‌ها خارجی بوده‌اند اما براساس عقد قرارداد با دانشگاه فنی تهران، «روتر بومی» سفارش داده شده که ظرفیت متوسط، تا ۱۶۰ گیگابایت در ثانیه را دارا است. به مناسبت هفته پژوهش، عقد قرارداد در زمینه روتر بومی انجام می شود.
مدیرکل دفتر بررسی‌های فنی و تدوین استانداردهای شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت‌های خرید تجهیزات را از محصولات داخلی تامین کنیم که در این زمینه پروژه «توانا» تعریف شده و از سوی دیگر نمونه سازی روتر نیز در مراحل بعدی، توسعه شبکه را درپی داشته باشد.
وی با بیان اینکه اساس کار پروژه «توانا» بر مبنای کار پژوهش انجام شده است، ادامه داد: قرارداد مبادله تجهیزات انتقال نوری (DWDM) و تجهیزات انتقال الکترونیکی (SDH) تا سطح ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه، توسط شرکتهای ایرانی بسته شده و امیدواریم «روتر ملی» نیز به مرحله عقد قرارداد و نمونه سازی برسد.
تبریزی با اشاره به اینکه فعالیت پژوهشی گام به گام و براساس مراحل مختلف است افزود: به دنبال آن هستیم که با تحقیق، پژوهش، تولید نمونه و سفارش‌های انبوه، نیازهای شبکه زیرساخت را به صورت بومی مرتفع کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا