معادله ٥ مجهولی

آرسنال در آستانه حذف توپچی‌های لندن شانس آوردند که بازی آخرشان مقابل رقیب مستقیم برای صعود است، وگرنه پس از باخت سنگین به بایرن در دور چهارم مرحله گروهی لیگ‌قهرمانان برای نخستین‌بار از فصل ٢٠٠٣-٢٠٠٢ در مرحله گروهی حذف می‌شدند. آنها برای حذف‌نشدن امشب باید با اختلاف ٢ گل بازی در زمین مخوف المپیاکوس پیروز …

آرسنال در آستانه حذف
توپچی‌های لندن شانس آوردند که بازی آخرشان مقابل رقیب مستقیم برای صعود است، وگرنه پس از باخت سنگین به بایرن در دور چهارم مرحله گروهی لیگ‌قهرمانان برای نخستین‌بار از فصل
٢٠٠٣-٢٠٠٢ در مرحله گروهی حذف می‌شدند. آنها برای حذف‌نشدن امشب باید با اختلاف ٢ گل بازی در زمین مخوف المپیاکوس پیروز شوند تا کمی دورتر از دیگر بازی گروه ششم بین بایرن صعود کرده و دیناموزاگرب حذف شده به مرحله بعد بروند.
بیم بزرگ چلسی
چلسی، دیگر تیم لندنی هم درخطر حذف‌شدن قرار دارد. آبی‌ها در ادامه روند منفی خود برای نخستین‌بار در یک‌ونیم دهه اخیر به تیمی تازه صعود کرده به لیگ‌برتر باختند و حالا حتی صعود از مرحله گروهی هم مجوزی برای بقای مورینیو، سرمربی این تیم نیست. چلسی در بازی امشب گروه هفتم در خانه مقابل پورتوی ١٠ امتیازی تنها حق پیروزشدن دارد چون در امتیاز مساوی با غول پرتغالی و برتری محتمل دیناموکیف ٨ امتیازی، برای نخستین‌بار از فصل ٢٠١٣-٢٠١٢ درمرحله گروهی حذف می‌شود.
٣ تیم امیدوار و بارسای قدرتمند
درگروه پنجم، بارسلونا ١٣ امتیازی صعودش را قطعی کرده است. درحال حاضر رم و لورکوزن در امتیاز ٥ مساوی هستند اما تیم پایتخت ایتالیا در بازی‌های رودررو شرایط بهتری دارد و اگر باته را شکست دهد، بی‌توجه به نتیجه بازی بارسا و لورکوزن صعود می‌کند. از طرفی چنانچه باته ٤ امتیازی رده چهارم، تیم ایتالیایی را مغلوب کند و لورکوزن، بارسا را نبرد، تیم اهل بلاروس غول‌های آلمان و ایتالیا را جا می‌گذارد! لورکوزن برای صعود باید بارسا را ببرد و امیدوار به شکست یا تساوی رم باشد.
معادله نه چندان دشوار
پس از قطعی‌شدن صعود زنیت ١٣ امتیازی به‌عنوان تیم اول گروه هشتم، تنها نکته مجهول انتخاب تیم دوم از بین خنت ٧ و والنسیا ٦ امتیازی است؛ آن هم درشرایطی که لیون یک امتیازی حذف‌شده‌ای بیش نیست. والنسیا در زمین لیون یک پیروزی می‌خواهد تا اگر خنت هر نتیجه‌ای غیر از برتری در میزبانی از زنیت به دست بیاورد، جشن صعود برپا کند. اگر امتیاز خنت و والنسیا مساوی شود، تیم بلژیکی به خاطر نتایج بهتر در ٢ بازی رودررو جواز صعود را به دست می‌آورد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا