چین ۲۰۰ فروشگاه اینترنتی اندرویدی دارد

به گزارش موبنا، سیستم عامل اندروید ۸۱.۲ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد و در مقابل ۸۰ درصد گوشی‌های هوشمند در چین هم مبتنی بر اندروید مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این وجود گوگل نمی‌تواند از سیستم عامل اندروید در کشور چین درآمد زیاد کسب کند. در حالی که Play Store …

به گزارش موبنا، سیستم عامل اندروید ۸۱.۲ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد و در مقابل ۸۰ درصد گوشی‌های هوشمند در چین هم مبتنی بر اندروید مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با این وجود گوگل نمی‌تواند از سیستم عامل اندروید در کشور چین درآمد زیاد کسب کند. در حالی که Play Store گوگل بزرگترین فروشگاه اینترنتی برای ارایه ابزارهای کاربردی مبتنی بر اندروید محسوب می‌شود، چینی‌ها تمایل زیادی به این فروشگاه ندارند.

این طور که گزارش جدید نشان می‌دهد، شرکت‌های چینی با فروشگاه‌های اینترنتی اختصاصی که برای عرضه ابزارهای اندرویدی راه‌اندازی کرده‌اند، باعث شده‌اند گوگل در این بازار جایی نداشته باشد.

بر اساس آخرین گزارش رسمی منتشر شده در رسانه‌های داخلی، کشور چین بیش از ۲۰۰ فروشگاه اینترنتی مخصوص ارایه ابزارهای اندرویدی در اختیار دارد که هر یک از آنها به گونه متفاوت در این زمینه فعالیت می‌کنند.

برخی از این فروشگاه‌ها فقط ابزارهای تخصصی و سازمانی را ارایه می‌دهند، برخی دیگر برای بازی‌های ویدیویی راه‌اندازی شده‌اند، بعضی از آنها ابزارهای سرگرمی دارند، بعضی دیگر نرم‌افزارهای ارتباطی را ارایه می‌دهند و … در مجموع تعداد این فروشگاه‌‌ها از ۲۰۰ عدد هم فراتر رفته است تا کاربران چینی سراغ Play Store نروند.

سه فروشگاه اینترنتی برتر که ابزارهای موبایلی مخصوص اندروید را در اختیار چین می‌گذارند به قرار زیر هستند: ۳۶۰ Mobile Assistant، Baidu Mobile Assistant، و Quihoo Software.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا