وزیر که ناامید باشد دیگر وای به حال ورزشکاران!

می‌توانیم ١٦ مدال بگیریم، نه ٦ مدال روز گذشته نیز وزیر ورزش در اظهارنظری عجیب اعلام کرد  که کاروان ورزش ایران در خوشبینانه‌ترین حالت می‌تواند ٦ مدال در المپیک پیش رو کسب کند. این درحالی است که در دوره قبلی ١٢ مدال توسط ورزشکاران ایرانی به‌دست آمد. به همین بهانه با مصطفی‌ هاشمی‌طبا، رئیس اسبق …

می‌توانیم ١٦ مدال بگیریم، نه ٦ مدال
روز گذشته نیز وزیر ورزش در اظهارنظری عجیب اعلام کرد  که کاروان ورزش ایران در خوشبینانه‌ترین حالت می‌تواند ٦ مدال در المپیک پیش رو کسب کند. این درحالی است که در دوره قبلی ١٢ مدال توسط ورزشکاران ایرانی به‌دست آمد. به همین بهانه با مصطفی‌ هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت ‌بدنی هم‌کلام شدیم.
ایجاد فضای المپیکی وظیفه مردم نیست
مصطفی‌ هاشمی‌طبا درباره این‌که گفته می‌شود فضای کشور المپیکی نیست و وزیر ورزش نیز روی این موضوع تأکید کرده است، به «شهروند» می‌گوید:  «فضای المپیکی از وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون‌ها باید به وجود بیاید تا همه مردم به المپیک امیدواری داشته باشند. البته فقط بحث قهرمانی نیست و باید کارهای فرهنگی نیز انجام شود تا مردم چیزهای بیشتری درباره آموزه‌های المپیک بدانند. این اتفاق هم نیازمند همدلی کمیته المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون‌هاست که به نظر نمی‌آید در شرایط فعلی وجود داشته باشد. چون همه به دنبال این هستند که از یکدیگر انتقاد کنند.»
بیلبوردهای تهران المپیکی شود
او در ادامه یک پیشنهاد جالب ارایه می‌کند:  «چند ماه قبل بود که شهرداری تهران در یک اقدام جالب تمام بیلبوردهای سطح شهر را به هنر اختصاص داده بود و هم‌اکنون نیز این اتفاق درباره کتاب رخ داده است. پس می‌شود با یک هماهنگی کاری کنیم که این اتفاق برای ورزش هم رخ دهد. البته اینطور نیست که فقط عکس قهرمانان و مدال را چاپ کنند، بلکه باید به جنبه فرهنگی بیشتر توجه کرد.»
اگر وزیر ناامید باشد…
رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در واکنش به بخشی از صحبت‌های گودرزی که اعلام کرده در خوشبینانه‌ترین حالت، ٦ مدال در المپیک ٢٠١٦ می‌گیریم، خاطرنشان می‌کند:  «اگر وزیر ورزش که متولی ورزش کشور است،‌ اینطور ناامیدانه حرف بزند که دیگر وای به حال ورزشکاران. شاید فقط ما در کشتی آزاد ٥،‌٦ مدال به‌دست آوریم. چه کسی فکر می‌کرد در لندن کشتی ‌فرنگی ٣ طلا به‌دست بیاورد؟ ٤ مدال وزنه‌برداری در المپیک لندن باید تکرار شود. همچنین در تکواندو نیز وضعمان خوب است. اگر در فرصت باقیمانده خوب عمل کنیم،‌ تمام این رشته‌ها شانس کسب مدال دارند.»
می‌توانیم ١٦ مدال بگیریم
هاشمی‌طبا حرف‌هایش را اینگونه به پایان می‌برد: «بار دیگر می‌گویم که ایجاد فضای المپیکی وظیفه سازمان‌هاست؛ نه مردم. می‌توان با صداوسیما نیز وارد بحث شد که شبکه ورزش از همین حالا کار را برای المپیک شروع کند. به نظرمن، شانس کسب ١٥‌-١٦ مدال در المپیک داریم و دلیلی ندارد که توقع‌مان کمتر از دوره گذشته باشد. مگر قانونی هست که بگوید باید پسرفت کنیم. اگر بگوییم ٦ مدال می‌آوریم، مطمئنا باشید ٣ مدال بیشتر نخواهیم آورد. مثل این است که بگوییم باید یک ساختمان را دوساله بالا ببریم؛ وقتی مجبوریم این کار را می‌کنیم؛ اما وقتی مجبور نباشیم و زمان خاصی ندهیم، آن ساختمان ١٠ ساله هم ساخته نمی‌شود.»

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا