مبارزه با تر وریسم احتیاج به لشکرکشی ندارد

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور دیروز خود در صحن علنی مجلس با قدردانی از حضور زائران اربعین حسینی تصریح کرد: در این حرکت میلیونی محبان اهل‌بیت(ع) اراده قوی خود را در مبارزه با مظاهر نفاق، استکبار و جهل آشکار کردند. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب …

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور دیروز خود در صحن علنی مجلس با قدردانی از حضور زائران اربعین حسینی تصریح کرد: در این حرکت میلیونی محبان اهل‌بیت(ع) اراده قوی خود را در مبارزه با مظاهر نفاق، استکبار و جهل آشکار کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب گفت: این پیام پرده‌های نفاق مدرن را که در پس روحیه استکباری قدرت‌های بزرگ قرار گرفته، کنار زد و بخش‌های مهمی از واقعیات را عیان کرد.
لاریجانی افزود: دنیای اسلام همیشه با خشونت‌های جاهلانه و تعصبات کور مبارزه می‌کند، گرفتاری تروریستی در منطقه معلول دسایس پشت‌صحنه حیله‌گران دیکتاتور منطقه و سرویس‌های قدرت‌های بزرگ است و نه اسلام ناب محمدی.
وی ادامه داد: نامه رهبری مبنای جدیدی برای تعاملات دنیای اسلام و غرب را پی‌ریزی کرد که براساس عقلانیت، حقیقت و احترام به فرهنگ‌ها استوار است.رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با تروریسم احتیاج به لشکرکشی که غالبا اغراض دیگری را به دنبال دارد، ندارد بلکه لشکرکشی خود عامل گسترش تروریسم خواهد بود.
لاریجانی گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند دست‌برداشتن از روحیه سیطره‌طلبی و تحقیر در منطقه و تن‌دادن به حقوق مسلمانان دارد و نه حمایت از دیکتاتورهای حقیر. تحرکات اخیر در منطقه گوشه‌هایی از دست‌های پنهان درحمایت از تروریست‌ها را عیان کرده است. گرچه تابلویی که بلند کرده‌اند، مبارزه با تروریسم است.وی ادامه داد: از زمانی که داعش به عراق حمله کرد و در سوریه سال‌ها به جان مسلمانان افتاده بود، قرائن زیادی در همکاری برخی از کشورها با تروریست‌ها وجود داشت، اما امروز با ائتلاف‌های منطقه‌ای و دخالت‌های نظامی این مطلب روشن‌تر شده است.رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از کشورها تصور می‌کنند آشفته‌سازی منطقه، مجالی برای رویاهای آنها فراهم می‌کند، اما به‌هم‌ریختگی امنیتی در منطقه دامن آنها را در برمی‌گیرد و بحران را فراگیرتر خواهد کرد.
لاریجانی گفت: دخالت نظامی ترکیه در عراق آن هم با وجود همه مخالفت‌های دولت عراق با هر عنوانی که ظاهرا مطرح شده باشد، چیزی جز مسأله‌سازی جدید و توجیه اقدامات تروریست‌ها در موصل نخواهد بود؛ به نظر می‌رسد تلاش می‌شود شکل جدیدی به ماجرای شوم تروریستی در منطقه موصل داده شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای منطقه باید ارزیابی درستی از آنچه درچند ‌سال اخیر گذشته است، داشته باشند و با تصحیح اقدامات خود فضای همکاری را سامان دهند نه این‌که مسأله جدیدی ایجاد کنند.
لاریجانی در ادامه با اشاره به گزارش اخیر آژانس گفت: این گزارش گرچه به برخی دعاوی غیرمستند اشاره داشته، اما درنهایت پذیرفته است که در ایران هیچ شاهدی برای انحراف به سوی ساخت سلاح هسته‌ای درعمل نیافته است و در بند ٨٨ گزارش نیز این موضوع ذکر شده است.وی افزود: این گزارش اذعان می‌کند دعاوی مطروحه حداکثر در حد تحقیق آن هم تا‌ سال ٢٠٠٣ بوده است، حال جای سوال وجود دارد که این همه سروصدا و تحریم‌ها که در سال‌های اخیر آمریکا و غرب به راه انداختند، صرفا براساس ادعای تحقیق در این امور بوده است. با توجه به این مسأله آیا می‌توانند هیچ توجیهی برای تحریم‌ها بیان کنند؟
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن همه ادعا که می‌گفتند ایران به سلاح هسته‌ای دست یافته و باید تحریم‌های سخت وضع کنیم، چگونه با این گزارش اخیر سازگار است؟ این گزارش نشانگر رفتارهای دروغین و ستم غرب نسبت به ملت ایران در سال‌های اخیر دارد و امیدواریم شورای حکام براساس گزارش، پرونده‌سازی ساختگی علیه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را مختومه و راه را برای اجرای توافق هسته‌ای فراهم کند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا