مایکروسافت، بزرگترین فروشنده تبلت در آمریکا

به گزارش موبنا، زمانی که برای نخستین بار رایانه‌های لوحی به جهانیان معرفی شدند، اپل صاحب ۹۵ درصد این بازار بود. «استیو جابز» نخستین بار iPad را به جهانیان معرفی کرد و پس از گذشت مدتی iPad 2 هم عرضه شد. ولی کم‌کم تبلت‌های ارزان‌قیمت اندرویدی روی کار آمدند و کار را برای اپل دشوار …

به گزارش موبنا، زمانی که برای نخستین بار رایانه‌های لوحی به جهانیان معرفی شدند، اپل صاحب ۹۵ درصد این بازار بود. «استیو جابز» نخستین بار iPad را به جهانیان معرفی کرد و پس از گذشت مدتی iPad 2 هم عرضه شد. ولی کم‌کم تبلت‌های ارزان‌قیمت اندرویدی روی کار آمدند و کار را برای اپل دشوار کردند.

در پایان فصل نخست سال ۲۰۱۳ میلادی iPad صاحب ۴۰ درصد بازار جهانی رایانه‌های لوحی بود که این رقم از ۵۸ درصد مدت مشابه سال ۲۰۱۲ کمتر محاسبه شد. دو فصل بعد سهم تبلت اپل از بازار جهانی به ۳۰ درصد رسید و این در حالی بود که اندروید روز به‌روز نزد مردم محبو‌ب‌تر می‌شد.

شرکت اپل در آن زمان یک رقیب دیگر به نام Surface مایکروسافت را هم پیش‌روی خود می‌دید. در سال ۲۰۱۴ میلادی تبلت Surface Pro 3 به انتخاب مجله Time به عنوان یکی از ۲۵ نوآوری برتر جهان برگزیده شد و ماه گذشته نیز Surface Pro 4 با انواع امکانات پیشرفته در اختیار کاربران قرار گرفت.

به هر حال، این طور که مرکز WinBeta هم‌اکنون اعلام کرده است، در اکتبر ۲۰۱۵ مایکروسافت موفق شد بیش از هر شرکت دیگر به صورت آنلاین در کشور آمریکا رایانه لوحی بفروشد.

بر اساس این گزارش مایکروسافت حتی توانست اپل را هم پشت‌سر بگذارد. فروش آنلاین تبلت‌های مایکروسافت در اکتبر امسال رشد ۴۵ درصدی را تجربه کرد و در همین دوره زمانی از فروش تبلت‌های اپل ۱۷ درصد کاسته شد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا