١٤ کشته و ١٧ زخمی در تیراندازی در کالیفرنیا

به گزارش «تابناک»؛ تیراندازی در سالن کنفرانس یک مرکز خدمات اجتماعی واقع در سان برناردینو کالیفرنیا – در منطقه شرقی لس‌آنجلس – منجر به کشته شدن ١٤ نفر و زخمی شدن ١٧ نفر دیگر از مردم حاضر در این مرکز شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد حال برخی مجروحان وخیم است و احتمال افزایش شمار کشته‌شدگان وجود …

به گزارش «تابناک»؛ تیراندازی در سالن کنفرانس یک مرکز خدمات اجتماعی واقع در سان برناردینو کالیفرنیا – در منطقه شرقی لس‌آنجلس – منجر به کشته شدن ١٤ نفر و زخمی شدن ١٧ نفر دیگر از مردم حاضر در این مرکز شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد حال برخی مجروحان وخیم است و احتمال افزایش شمار کشته‌شدگان وجود دارد.
پلیس شهر سان برناردینو آمریکا در گزارش ابتدایی اعلام کرد یک تا سه نفر در این حادثه اقدام به تیراندازی کرده‌اند و بلافاصله عملیات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه آغاز شد. عاملان این حادثه که چهره‌شان را با نقاب پوشانده بودند و لباس نظامی بر تن داشتند، با خودرو شاسی‌بلند سیاه‌رنگ از محل حادثه گریخته‌ بودند.
صدها خودرو پلیس محدوده‌ای وسیع را محاصره کرده‌اند و نیروهای ویژه پلیس آمریکا موسوم به SWAT  در این منطقه حضور یافته‌اند. این تمهیدات امنیتی همزمان با انتشار جزییاتی از حادثه توسط پلیس تشدید شد که تاکید داشت، عاملان این حادثه به شدت مسلح بوده و ظاهرا جلیقه ضدگلوله بر تن داشته‌اند. شواهد نشان می‌دهد عاملان این حادثه به مسلسل و کلت کمری مسلح بوده‌اند و با برنامه قبلی اقدام به انجام این عملیات همزمان با برگزاری یک برنامه جمعی کرده‌اند. در ادامه این حادثه، رئیس پلیس سان برناردینو آمریکا تاکید کرد: «عملیات جست‌وجو در ساختمان محل تیراندازی در سان برناردینو ادامه دارد. به این علت که مظنونان احتمالا متواری شده‌اند ما شماری از ساختمان‌های دولتی را در منطقه بسته‌ایم. حضور نیروهای پلیس در مکان‌های مهم ازجمله بیمارستان‌ها و مدارس افزایش یافته است. صدها نفر که در این حادثه جان به‌در بردند به منطقه‌ای امن منتقل شده‌اند و مصاحبه با آنها درباره حادثه آغاز شده است». وی درباره جزییات ابتدایی که از حادثه مشخص شده، گفت: «اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که عاملان تیراندازی از پیش برای این اقدام آماده شده بودند. تجهیزات و سلاح‌هایی که داشتند نشان می‌دهد که از پیش تدارک دیده بودند. آنها تفنگ‌های بزرگ داشتند، نه سلاح کمری. ما درحال حاضر نمی‌دانیم دقیقا چه سلاحی داشتند. ما درحال حاضر هیچ سلاحی نیز از آنها به دست نیاورده‌ایم».
در ادامه این حادثه، پلیس کالیفرنیا از کشته شدن ٢ تن از مظنونان تیراندازی در سان برناردینو خبر داد. یکی از ٢ مظنون کشته شده مرد و دیگری زن بوده است. مظنون سومی نیز در حین فرار دستگیر شده است. مطابق با تصاویر زنده‌ شبکه‌های تلویزیونی آمریکا، نیروهای ویژه پلیس ابتدا یک خودرو شاسی‌بلند سیاه‌رنگ را از چند جهت محاصره کردند و سپس یک منطقه مسکونی را در حصار خود و درنهایت مورد یورش قرار دادند؛ عملیاتی اتفاقی که مشخص شد با محوریت نیروهای پلیس فدرال آمریکا – اف‌بی‌آی – به منظور دستگیری مظنونان احتمالی در منطقه ردلندز رخ داده است. پلیس هویت ٢ مظنون کشته شده تیراندازی خونین کالیفرنیا را «سید رضوان فاروق» ٢٨ساله و «تشفین مالک» ٢٧ساله اعلام کرد. «رضوان فاروق» متولد آمریکا بوده و پس از شرکت در جشنی در مرکز منطقه‌ای اینلند – که یک سازمان خدمات اجتماعی است – اقدام به تیراندازی کرده است. خبرگزاری رویترز از کالیفرنیا به نقل از این مقام پلیس اعلام کرد به نظر می‌رسد «رضوان فاروق» و «تشفین مالک»، تنها عاملان این تیراندازی باشند و انگیزه آنها هنوز مشخص نشده است.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا