شرکت یاهو فروخته می‌شود

به گزارش موبنا، منابع آگاه گزارش دادند هیئت مدیره شرکت یاهو این روزها بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد تا شرایط لازم را برای واگذاری هسته مرکزی و سرمایه‌های اصلی شرکت یاهو فراهم کند. از زمانی که خبر فروش یاهو منتشر شد، ارزش سهام این شرکت در تالارهای بورس آمریکا ۶ درصد بالا رفت. روزنامه وال …

به گزارش موبنا، منابع آگاه گزارش دادند هیئت مدیره شرکت یاهو این روزها بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد تا شرایط لازم را برای واگذاری هسته مرکزی و سرمایه‌های اصلی شرکت یاهو فراهم کند.

از زمانی که خبر فروش یاهو منتشر شد، ارزش سهام این شرکت در تالارهای بورس آمریکا ۶ درصد بالا رفت. روزنامه وال استریت ژورنال در این راستا گزارش داد که فرآیند فروش یاهو کاملا جدی دنبال می‌شود و برخی مذاکرات هم در این زمینه انجام شده است.

هیئت مدیره یاهو چهارشنبه گذشته طرح اصلی فروش این شرکت را بررسی کرد. در این طرح جداسازی سهام ۱۵ درصدی شرکت علی‌بابا از یاهو به ارزش ۳۲ میلیارد دلار بررسی شد و مدیران ارشد فروش سرمایه‌های اصلی یاهو به شرکت چینی علی‌بابا را هم مورد تحلیل قرار دادند.

منابع آگاه اعلام کردند که هیئت مدیره یاهو طی چند روز گذشته نامه‌های فراوانی از سوی سهامداران اصلی دریافت کرد تا پیشنهادات آنها برای این فروش بزرگ را هم بررسی کند.

مدت کوتاهی پس از انتشار نخستین خبر پیرامون فروش یاهو در روزنامه وال استریت ژورنال، بیش از ۳۰۰ هزار سهام یاهو خرید و فروش شد. لازم به ذکر است عصر دیروز ارزش هر سهم یاهو در تالار بورس آمریکا با رشد ۵.۶ درصدی به ۳۵.۶۰ دلار رسید.

تحلیلگران اعلام کردند در حال حاضر ارزش سرمایه‌های یاهو روز به روز پایین‌تر می‌آید و این شرکت برای آنکه پول بیشتری از دست ندهد، مجبور است هرچه سریع‌تر فروخته شود.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا