ادعای موزیلا برای کسب درآمد بیشتر بدون کمک گرفتن از گوگل

به گزارش موبنا، موزیلا توضیح داد که بدون حضور گوگل می‌تواند درآمدهای بیشتری کسب کند و قادر است به تنهایی قراردادهای مالی بزرگتری را در زمینه جست‌وجوهای اینترنتی منعقد کند. برای آن دسته از کاربرانی که مطلع نیستند باید گفت شرکت موزیلا طی چند سال گذشته همکاری‌های نزدیکی با گوگل داشت و به عبارت دیگر، …

به گزارش موبنا، موزیلا توضیح داد که بدون حضور گوگل می‌تواند درآمدهای بیشتری کسب کند و قادر است به تنهایی قراردادهای مالی بزرگتری را در زمینه جست‌وجوهای اینترنتی منعقد کند.
برای آن دسته از کاربرانی که مطلع نیستند باید گفت شرکت موزیلا طی چند سال گذشته همکاری‌های نزدیکی با گوگل داشت و به عبارت دیگر، گوگل بزرگترین منبع تامین درآمدهای موزیلا محسوب می‌شد. گوگل جست‌وجوگر اینترنتی پیش‌فرض در مرورگر فایرفاکس محسوب می‌شد و به خاطر این اتفاق به موزیلا پول می‌داد.
بر اساس این قرارداد شرکت موزیلا سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۳۳۰ میلیون دلار از گوگل پول دریافت کرد. ولی از سال گذشته موزیلا به این همکاری پایان داد و قرارداد مشابهی را با یاهو به امضا رساند.
موزیلا همچنین برخی قراردادهای کوچک را با شرکت‌های دیگر از جمله Baidu در چین و Yandex در روسیه منعقد کرد.
این شرکت پیش‌بینی می‌کند برای سال ۲۰۱۵ به بعد می‌تواند فایرفاکس را به محبوب‌ترین مرورگر اینترنتی در اروپا تبدیل کند و بدون وابستگی به شرکت‌های اینترنتی، درآمد خود را تا چند برابر افزایش دهد.
۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا