عرضه کوچک‌ترین و ارزان‌ترین رایانه جهان به قیمت ۵ دلار

به گزارش موبنا، این شرکت پیش از این رایانه‌هایی عرضه کرده بود که میانگین قیمت آنها بین ۲۵ تا ۳۰ دلار بود و یکی از ارزان‌ترین رایانه‌های جهان محسوب می‌شد. ولی این طوری که اخبار جدید نشان می‌دهند، شرکت مذکور قصد دارد گام‌های بلندتری در این زمینه بردارد و به زودی رایانه جدید آن موسوم …

به گزارش موبنا، این شرکت پیش از این رایانه‌هایی عرضه کرده بود که میانگین قیمت آنها بین ۲۵ تا ۳۰ دلار بود و یکی از ارزان‌ترین رایانه‌های جهان محسوب می‌شد.
ولی این طوری که اخبار جدید نشان می‌دهند، شرکت مذکور قصد دارد گام‌های بلندتری در این زمینه بردارد و به زودی رایانه جدید آن موسوم به Raspberry Pi Zero با قیمت ۵ دلار عرضه می‌شود.
اینکه بتوان یک رایانه کامل را با قیمت ارزان‌تر از ۵ دلار تولید کرد، نکته بسیار عجیبی است. این رایانه کوچک پردازنده Broadcom BCM2835 را در خود جا داده است و نسبت به مدل Raspberry Pi 1 که یک سال قبل عرضه شده بود ۴۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند.
برای ارزان‌ترین رایانه جهان رم ۵۱۲ مگابایتی از نوع LPDDR2 در نظر گرفته شده است و از دیگر امکانات آن می‌توان به ورودی کارت حافظه microSD، پورت mini-HDMI با خروجی ۱۰۸۰ پیکسل، و ورودی microUSB اشاره کرد.
طول، عرض و ضخامت رایانه ۵ دلاری به ترتیب ۶۵، ۳۰ و ۵ میلیمتر اعلام شده است که بر این اساس می‌توان آن را کوچک‌ترین رایانه جهان هم نامگذاری کرد.
۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا