کشف کتیبه ٢٠‌میلیارد ریالی

ماموران پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضائی، تحقیقات لازم را آغاز و پس از اطمینان از صحت موضوع متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک قطعه کتیبه تاریخی کشف کردند. با حضور کارشناسان اداره میراث فرهنگی و انجام بررسی‌های لازم مشخص شد کتیبه مرمر کشف شده مربوط به …

ماموران پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضائی، تحقیقات لازم را آغاز و پس از اطمینان از صحت موضوع متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک قطعه کتیبه تاریخی کشف کردند.
با حضور کارشناسان اداره میراث فرهنگی و انجام بررسی‌های لازم مشخص شد کتیبه مرمر کشف شده مربوط به دوره صفویه است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم با همدستی افرادی دیگر قصد خروج این کتیبه باارزش تاریخی را از کشور داشت. تحقیقات بیشتر پلیس درخصوص دستگیری دیگر عاملان این پرونده ادامه دارد. رئیس پلیس استان یزد ضمن اشاره به ارزش بسیار بالای تاریخی و فرهنگی این کتیبه ادامه داد: ایران ازجمله کشور‌هایی است که دارای تاریخی بس کهن و تمدنی ریشه‌دار است و از این رو آنچه از گذشته‌های دور برای ایرانیان به جامانده در مقایسه با سایر کشورها قابل مقایسه نیست.
کاکاوند ضمن اشاره به نگهداری تعدادی از این اشیای تاریخی در موزه‌های کشورهای خارجی تصریح کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، دست خودفروختگان و قاچاقچیان از میراث فرهنگی کشور کوتاه شده و پلیس هم در مقابله با چپاولگران میراث فرهنگی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا