کسی حق تعرض به سخنرانی ها را ندارد

به گزارش ایرنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در هشتاد و هشتمین نشست خبری خود با خبرنگاران خاطرنشان کرد: اگر چنانچه با رعایت موازین یک جمعی خواستند سخنرانی کنند یا میتینگ داشته باشند، کسی حق ندارد معترض آنان شود، بنابراین، این چیزی است که وزارت کشور، نیروی انتظامی و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی باید در تحقق آن تلاش …

به گزارش ایرنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در هشتاد و هشتمین نشست خبری خود با خبرنگاران خاطرنشان کرد: اگر چنانچه با رعایت موازین یک جمعی خواستند سخنرانی کنند یا میتینگ داشته باشند، کسی حق ندارد معترض آنان شود، بنابراین، این چیزی است که وزارت کشور، نیروی انتظامی و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی باید در تحقق آن تلاش کنند.
او گفت: ان‌شاءالله که همه رعایت کنند تا بتوانیم تا زمان برگزاری این انتخابات آرامش داشته باشیم و تا پایان برگزاری این انتخابات این آرامش استمرار داشته باشد.
وی از اتمام نشدن تحقیقات این پرونده خبر داد و گفت: هنوز تحقیقات تمام نشده است وزیر کشور به استاندار نامه‌ای نوشتند و هنوز ابعاد این پرونده بررسی نشده است و مدعی هستند که هنوز به قوه قضائیه ارجاع داده نشده است. اگر چنانچه به مدعی‌العموم مربوط باشد ورود کرده اما اگر شاکی خصوصی داشته باشد قضیه طور دیگری است با این حال گزارش جامعی از مراجع رسمی اعلام
نشده است.
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با اشاره به قطعنامه‌ای که علیه ایران به تازگی صادر شده است، گفت: یک قطعنامه غیرالزام‌آور به بهانه عدم رعایت حقوق بشر در ایران علیه ما صادر کرده‌اند که حقیقتا مضحک و شرم‌آور است که سازمان‌های بین‌المللی و امثال آمریکا اعلام کنند که مدافع حقوق بشر هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای در ادامه و با اشاره به اتفاقاتی که در غرب رخ می‌دهد، گفت: درحالی غرب یک اقدام را در فرانسه نمی‌تواند تحمل کند که خود آنها تروریست‌ها را کمک مالی می‌کنند و علاوه بر این بسیاری از افراد را در همان خیابان‌ها می‌کشند اما در ایران ما براساس قوانین داخلی افراد را مجازات می‌کنیم.
وی با بیان این‌که بدهی دولت به بانک مرکزی در ‌سال‌جاری نسبت به‌سال گذشته افزایش داشته است، گفت: بدهی دولت به بانک‌ها بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی نیز افزایش داشته است و این آثار خوبی در تولید و گره‌گشایی مردم ندارد و قوه قضائیه حاضر است در بخش معوقات به بانک‌ها کمک کند.
سخنگوی قوه قضائیه با بیان این‌که مجازات‌ها در ایران طبق قوانین و مقررات صورت می‌گیرد، گفت: در همین آبان‌ماه فقط در یک محموله در استان یزد بیش از ٢هزار کیلو تریاک و بیش از ٣٥٠ کیلو هرویین از یک محموله قاچاق کشف شده است و اگر این میزان توزیع می‌شد افراد بسیاری را آلوده می‌کرد.
بازداشت پسر مهاجرانی تأیید شد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره صحت بازداشت پسر یکی از وزرای دولت اصلاحات و ربط آن به پرونده دکل نفتی گفت: بله این بازداشت صحت دارد و
درست است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای درخصوص آخرین وضع حکم جیسون رضاییان گفت: حکم هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده اما صادر شده است با این حال ممکن است جزییات آن را وکیل پرونده بداند.
همه دستگیرشدگان خبرنگار نبوده‌اند
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که آخرین وضع پرونده خبرنگاران بازداشت شده چیست، گفت: اطلاعات جدیدی در این مورد ندارم اما همان‌طور که قبلا هم گفتم همه آنها افراد رسانه‌ای و خبرنگار نیستند. در مورد برخی از آنها گزارش اولیه پرونده‌ها تکمیل شده و دادسرا مسئول است تا آخرین بازپرسی‌ها را انجام دهد تا اگر بتواند آنها را زود‌تر تمام کند.
وی افزود: اگر نیاز به تحقیقات بیشتری نباشد و اگر به گونه‌ای نباشد که چند پرونده به یکدیگر مرتبط باشند تا جایی که امکان داشته باشد، تلاش می‌کنیم مواردی که تحقیقات آنها به اتمام رسیده به‌طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. آن‌طور که بنده اطلاع پیدا کردم تفکیک برخی از آنها
شدنی است.
وی در ادامه افزود: تیمی که در ارومیه دستگیر شدند یک گروه تکفیری نیستند و از گروه‌هایی هستند که از طریق آمریکا حمایت می‌شوند. تحقیقات از افراد دستگیر شده ادامه دارد تا پرونده به دادگاه فرستاده شود. سخنگوی قوه قضائیه همچنین گفت: درباره اطلاعات جدید درمورد بازداشت خبرنگاران تکرار می‌کنم که این افراد همه رسانه‌ای و خبرنگار نیستند.
این‌که سعید مرتضوی رها شده، حرف ناصوابی است
وی در پاسخ به این سوال که حجت‌الاسلام اشرفی‌اصفهانی رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری در مصاحبه با یک سایت خبری مدعی شده که سعید مرتضوی ٦٠‌میلیون تومان حقوق می‌گرفته، در کشتن عده‌ای دست داشته و جنایت و رسوایی به بار آورده اما رها شده، گفت در مورد این‌که چه کسی چقدر حقوق گرفته من خبر ندارم و نه شاید موظف باشیم بگردیم و ببینیم مدیران دیروز و امروز چقدر حقوق می‌گیرند.
محسنی‌اژه‌ای افزود: البته شاید دستگاه‌های نظارتی این موضوع را پیگیری کنند؛ اما این‌که سعید مرتضوی رها شده حرف ناصوابی است زیرا پرونده‌هایی که وی دارد درحال پیگیری است و حتی برخی از آنها منجر به حکم شده است.
حکم انتشاردهندگان تصاویر در شبکه‌های مجازی مفسدفی‌الارض است
محسنی‌اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درخصوص انتشار تصاویری از بانوان با وضعیت‌های زننده از سوی یک جوان در شبکه‌های اجتماعی و نحوه برخورد قوه قضائیه با این‌گونه اقدامات خلاف قانون و شرع توضیح داد: انتشار این‌گونه تصاویر بسیار کار زشت، قبیح و جرم است و در قانون حکم آن تا حد مفسدفی‌الارض تعریف شده و افرادی که دست به این‌گونه کارها می‌زنند قانون می‌تواند آنها را به‌عنوان مفسدفی‌الارض مجازات کند.
حمایتی از بابک زنجانی نشده است
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا کسانی هستند که از پشت پرده به بابک زنجانی روحیه می‌دهند، نیز گفت: اگر چنانچه کسی یک حدسی می‌زند، من مسئول حدس دیگران نیستم و چنین چیزی را در دستگاه قضایی نمی‌بینم. ایشان حدود ٢٠ ماه است که در زندان است که طی این مدت حمایتی از سوی کسی از وی انجام نشده است. به نظر من این حرف اگر حدس و گمان است باید از خود آنها پرسید و چنانچه اگر آنها اطلاعی از این موضوع دارند، باید به دستگاه قضایی اعلام کنند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا