نگاهی به مشخصات فنی گوشی Galaxy S4 mini سامسونگ

به گزارش خبرنگارموبنا، از نظر ظاهری گوشی I9192 Galaxy S4 mini Dual SIM سامسونگ دقیقا مشابه Galaxy S4 است که مقداری جمع و جور شده است. وجود یک صفحه نمایش ۴.۳ اینچی با قابی باریک، باعث گردیده که با یک گوشی خوش دست با ابعاد ۱۲۴.۶×۶۱.۳ و قطر تنها ۸.۹ میلی متر روبرو باشیم. در …

به گزارش خبرنگارموبنا، از نظر ظاهری گوشی I9192 Galaxy S4 mini Dual SIM سامسونگ دقیقا مشابه Galaxy S4 است که مقداری جمع و جور شده است.
وجود یک صفحه نمایش ۴.۳ اینچی با قابی باریک، باعث گردیده که با یک گوشی خوش دست با ابعاد ۱۲۴.۶×۶۱.۳ و قطر تنها ۸.۹ میلی متر روبرو باشیم. در قسمت جلوی گوشی کلید Home و دوربین دوم و سنسورها وجود دارند.
بر روی قاب پشتی گوشی نیز دوربین به همراه فلاش LED و بلندگوها تعبیه شده‌اند.
کیفیت ساخت این گوشی نیز همانند پدر بزرگش یعنی Galaxy S4 متوسط است و تماما از پلاستیک ساخته شده، اما چون قاب پشتی این گوشی از S4 بسیار کوچک‌تر است، بد بودن کیفیت قاب پشتی در این گوشی کمتر خودنمایی می‌کند و گوشی خوش ساخت تر به نظر می‌رسد.
بر روی لبه سمت راست گوشی، کلید پاور قرار دارد. در سمت روبروی آن یعنی لبه سمت چپ نیز کلید کنترل صدا به چشم می‌خورد.
لبه بالایی نیز میزبان جک ۳.۵ میلی متری هدفون و سنسور مادون قرمز است که نهایتا، بر روی لبه زیرین گوشی نیز درگاه microUSB تعبیه شده است.
اما نکته ای که در مورد این گوشی لازم به ذکر است، خوش دست بودن آن با وجود یک صفحه نمایش ۴.۳ اینچی می‌باشد که به واقع در هنگام در دست گرفتن گوشی، حس امنیت و راحتی بسیار خوبی را به کاربر منتقل می‌کند و تقریبا می‌توان گفت که با یک دست نیز قادر خواهید بود با گوشی کار کنید.
صفحه نمایش
صفحه نمایش این گوشی یک صفحه نمایش ۴.۳ اینچی از نوع SuperAMOLED است که دارای رزولوشن ۹۶۰×۵۴۰ پیکسلی است که با وجود ابعاد و رزولوشن آن، تراکم پیکسلی ۲۵۶ppi به دست می‌آید که تراکم پیکسلی مناسبی است.
همچنین، صفحه نمایش Galaxy S4 mini قادر است تا ۱۶ میلیون رنگ را نمایش دهد و از چندین لمس همزمان پشتیبانی کند.
اما در مورد کیفیت آن باید بگوییم که با توجه به اینکه از نوع RGB هم می‌باشد، کیفیت بسیار خوبی را از آن مشاهده نمودیم که به واقع تصاویر در آن چشم نوازند، طوریکه می‌توان گفت کیفیت این صفحه نمایش یک رده از گوشی‌های هم سطح آن بالاتر است. عملکرد آن در زوایای مختلف نیز مناسب ارزیابی می‌گردد و در شرایط نوری قوی، با بالا بردن روشنایی صفحه، می‌توان بدون مشکل با آن کار کرد.
دوربین
سامسونگ Galaxy S4 mini مجهز به دوربین ۸ مگاپیکسلی بسیار با کیفیت به همراه فلاش LED با توانایی تولید عکس‌هایی بسیار عالی است.
این دوربین توانایی فیلم‌برداری Full HD با کیفیت بسیار عالی را دارد و همچنین فوکوس خودکار، فوکوس لمسی، ردیاب چهره و لبخند و Geo-Tagging از دیگر قابلیت‌های آن محسوب می شود.
در ضمن، در رابط کاربری دوربین می‌توان مود های مختلف عکاسی مانند Beauty Face، Best Photo، Continuous Shot، Best Face، Sound & Shot، Panorama، Sport و Night را نام برد.
همچنین در قسمت جلویی گوشی، یک دوربین دو مگاپیکسلی جهت انجام مکالمات تصویری تعبیه شده است که بسیار کاربردی است. عکس‌های ثبت شده با این گوشی از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و البته با امکانات جالب نرم افزاری که این گوشی در گالری عکس‌ها به کاربر می‌دهد، می‌توان دوربین S4 mini را کاملا رضایت بخش دانست.
سخت افزار و نرم افزار
مغز متفکر Galaxy S4 mini، چیپ Qualcomm Snapdragon 400 است که دارای پردازنده دو هسته ای ۱.۷ گیگا هرتزی Krait و پردازشگر گرافیکی Adreno 305 است. چنین سخت افزار قدرتمندی، محیط کاربری بسیار روانی را برای کاربر مهیا می‌کند.
در ضمن این گوشی دارای یک و نیم گیگابایت حافظه RAM نیز است که باعث می‌شود هنگام اجرای چند برنامه به طور همزمان، هیچ‌گونه کاهش سرعتی را مشاهده نکنید.
حافظه داخلی این گوشی ۸ گیگابایت است که حدود ۵ گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار دارد و البته می‌توان این حافظه را در صورت نیاز از طریق درگاه کارت حافظه microSD تا ۶۴ گیگابایت دیگر افزایش داد.
در هنگام کار با گوشی، به لطف سخت افزار مناسب و نسخه ۴.۲ سیستم عامل اندروید، همه چیز به نرمی و روانی صورت می‌پذیرد و مکثی را مشاهده نخواهید نمود.
در ضمن، سنسور مادون قرمز نیز بر روی این گوشی قرار داده شده تا بتوان در موارد لزوم، از گوشی به عنوان ریموت کنترل برای دستگاه های دیگر استفاده کرد.
همان‌طور که انتظار می‌رفت سامسونگ بر روی گوشی جدید خود، آخرین نسخه ممکن از سیستم عامل اندروید یعنی نسخه ۴.۲.۲ را قرار داده است. در ضمن، خود سامسونگ آنقدر امکانات و نرم افزار های مختلف را برای محصولات خود در نظر می‌گیرد.
این گوشی یک گوشی بسیار غنی است که انواع و اقسام کنترل‌ها برای Galaxy S4 mini قرار داده شده است.
باتری این گوشی یک باتری لیتیوم یونی ۱۹۰۰ میلی آمپر ساعتیست که توانایی ذخیره انرژی برای استفاده تا حدود ۲ روز از گوشی را داراست.
همچنین، تا ۱۲ ساعت مکالمه ممتد، تا ۴۹ ساعت پخش موسیقی و یا تا حدود ۳۰۰ ساعت در حالت آماده باش، این باتری شارژدهی می کند.
پشتیبانی از دو سیمکارت،صفحه نمایش ۴.۳ اینچی از نوع SuperAMOLED،سخت افزار بسیار قدرتمند همراه با ۱.۵ گیگابایت حافظه رم،طراحی، ابعاد و وزن خیلی خوب،امکانات نرم افزاری متنوع،سیستم عامل اندروید ۴.۲،دوربین ۸ مگاپیکسلی و دوربین مکالمات تصویری ۲ مگاپیکسلی،پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و شارژدهی مناسب باتری از امکانات ابن گوشی سامسونگ محسوب می شود.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا