تجربه فروش اقساطی خودرو قابل تعمیم به دیگر حوزه ها است

موبنا – با حرکت تازه‌ دولت، ضمن حمایت از تولید ملی، مصرف کنندگانی که پس‌انداز چندانی نداشتند و در عین حال می‌خواستند صاحب خودرو شوند، در اقساط بلندمدت خودرو خریداری کردند. محمد رضا پاینده فر استاد دانشگاه با بیان این مطلب سیاست دولت برای پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو و تحریک تقاضا در …

موبنا – با حرکت تازه‌ دولت، ضمن حمایت از تولید ملی، مصرف کنندگانی که پس‌انداز چندانی نداشتند و در عین حال می‌خواستند صاحب خودرو شوند، در اقساط بلندمدت خودرو خریداری کردند.

محمد رضا پاینده فر استاد دانشگاه با بیان این مطلب سیاست دولت برای پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو و تحریک تقاضا در این بازار را سیاستی اصولی و قابل دفاع در شرایط رکودی دانست که در صورت اجرای صحیح، قابل تعمیم در دیگر حوزه ها نیز خواهد بود .

وی افزود: در تمام دنیا، دولت ها به خودروسازی و صنعت ساختمان و بانک نگاه ویژه ای دارند؛ مثلا در آلمان، نصف محصولات فولکس را ۴ بانک آلمانی خریداری و به اقساط به مردم واگذار می‌کنند یا در ترکیه، دولت مالیات را از صنعت خودرو برداشته است.

وی با اشاره به اینکه خودروسازی ما زمانی تا ۴ درصد تولید ناخالص ملی و ۲۰ درصد ارزش صنعتی ما را تشکیل می داده است، اظهار داشت: با حرکت تازه‌ دولت، ضمن حمایت از تولید ملی، مصرف کنندگانی که پس‌انداز چندانی نداشتند و در عین حال می‌خواستند صاحب خودرو شوند، در اقساط بلندمدت خودرو خریداری خواهند کرد.

پاینده فر، خودروسازی در کشور را دستکم با ۶۰ صنعت دیگر در ارتباط دانست و گفت: مثلا وقتی تولید خودرو پایین بیاید، ورقه های فلزی در انبار فولاد مبارکه هم بر زمین می ماند یا صنعت پتروشیمی دچار رکود خواهد شد.

این استاد دانشگاه افزود: بر جام که نهایی شود و به اقدام برسد و از طرفی خودروسازان بین المللی هم وارد بازار ما شوند، شاهد رونق مجدد این صنعت در کشور خواهیم بود و آن وقت می توانیم از بازار صادرات آن هم استفاده بهینه را داشته باشیم .

۱۳۰/

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا