ساماندهی بازار خدمات پستی کشور

“حسین مهری” در گفتگو با خبرنگار موبنا با اشاره به عملکرد ضعیف پست اظهار داشت: ارسال مرسولات از طریق شبکه های پیک موتوری در کشور انجام می شود که با اجرای طرح اپراتور خصوصی پست، این بازار در قالب یک شبکه منسجم توزیع کالا، ساماندهی خواهد شد. وی با اشاره به اینکه یک یا دو …

“حسین مهری” در گفتگو با خبرنگار موبنا با اشاره به عملکرد ضعیف پست اظهار داشت: ارسال مرسولات از طریق شبکه های پیک موتوری در کشور انجام می شود که با اجرای طرح اپراتور خصوصی پست، این بازار در قالب یک شبکه منسجم توزیع کالا، ساماندهی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه یک یا دو اپراتور بخش خصوصی برای ارائه خدمات پستی، ظرف مدت یک سال پس از ابلاغ این اساسنامه، وارد بازار ارتباطات کشور می شود، افزود: به هیچ عنوان قصد رقابت با بخش خصوصی را نخواهیم داشت و قصد داریم تصدی گری در ارائه خدمات پستی را واگذار کنیم.
مدیرعامل شرکت پست، کاهش هزینه ها و ارائه خدمات متمرکز به روستاهای کشور را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و ادامه داد: به نفع دولت است که خدمات دهی پست در شهرها را به بخش خصوصی واگذار کند اما در روستاها دولت مکلف است که حتی با هزینه سنگین، سرویس دهی داشته باشد.
مهری با بیان اینکه ایجاد اپراتورهای پست خصوصی در کشور از طریق فراخوان و واگذاری حق پروانه اجرایی خواهد شد، تاکیدکرد: این اپراتورها قطعا خصوصی خواهند بود و می توانند از جذب سرمایه گذاری خارجی نیز استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه شرکت پست به عنوان یک شرکت ملی، مباحث حاکمیتی را دنبال می کند، افزود: در جاهایی که بخش خصوصی به دلیل نبود صرفه اقتصادی، تمایلی به ارائه خدمت نداشته باشد سرویس خواهد داد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا