قیمت نفت امروز ۶۱ دلار و ۶۵ سنت شد

بازارهای نفت امروز قوی تر کار خود را آغاز کردند و روند افزایش ۸ درصدی قیمت نفت برنت از اواسط ژانویه تاکنون را ادامه دادند، با این حال، تحلیلگران معتقدند، افزایش قیمت های اخیر بیش از حد بوده و باید در انتظار اصلاح قیمت ها بود. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت …

بازارهای نفت امروز قوی تر کار خود را آغاز کردند و روند افزایش ۸ درصدی قیمت نفت برنت از اواسط ژانویه تاکنون را ادامه دادند، با این حال، تحلیلگران معتقدند، افزایش قیمت های اخیر بیش از حد بوده و باید در انتظار اصلاح قیمت ها بود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۵ سنت افزایش به ۶۱ دلار و ۶۵ سنت رسید. قیمت نفت خام امریکا نیز ۱۰ سنت افزایش یافت و به ۵۲ دلار و ۸۸  سنت رسید.
نفت در حال بالا آمدن از پایین ترین قیمت ها در حدود ۶ سال اخیر است و این عمدتا ناشی از کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکاست. تعداد سکوهای فعال به پایین ترین رقم از اوت ۲۰۱۱ تاکنون کاهش یافته است.
با این حال تحلیلگران می گویند، فشار کاهشی بر بازار ممکن است از بازار فراورده های پالایشی در سه ماهه بعدی ناشی شود.
مورگان استنلی روز دوشنبه اعلام کرد: «کارشناسان اتفاق انتظار دارند که حجم ذخایر نفتی افزایش یابد و بازار نفت در سال ۲۰۱۵ با فشار قیمت مواجه شود.»
با عملکرد بهتر نفت برنت نسبت به نفت خام امریکا، شکاف قیمت بین این دو شاخص نفتی به حدود ۹ دلار در بشکه رسیده که بالاترین رقم از ماه اوت سال گذشته است و به اعتقاد تحلیلگران این روند ادامه خواهد داشت.
موسسه جی بی سی انرژی اعلام کرد: «احتمالا فشار قابل توجهی بر نفت خام امریکا وارد خواهد شد، زیرا حجم ذخایر نفت، به رقم ظرفیت ذخیره ۷۱  میلیون بشکه ای آژانس بین المللی انرژی نزدیک می شود و بنابراین ما انتظار داریم که شکاف قیمت بین نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت بیشتر شود.»
گروه گلدمن ساکس نیز اعلام کرده که کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت در امریکا برای متوقف کردن رشد تولید کافی نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا