توصیه هایی برای کاهش تماس با امواج موبایل

به گزارش خبرنگار موبنا، روش‌های متعددی برای کاهش امواج زیان‌بار تلفن‌های همراه وجود دارد که رعایت آنها می تواند تاثیرات زیان بار این کالای ارتباطی را کاهش دهد. از توصیه های رایجی که برای کاهش تماس با امواج موبایل شده می توان به کاهش مدت زمان مکالمه اشاره کرد چرا که مطالعات نشان می دهد …

به گزارش خبرنگار موبنا، روش‌های متعددی برای کاهش امواج زیان‌بار تلفن‌های همراه وجود دارد که رعایت آنها می تواند تاثیرات زیان بار این کالای ارتباطی را کاهش دهد.
از توصیه های رایجی که برای کاهش تماس با امواج موبایل شده می توان به کاهش مدت زمان مکالمه اشاره کرد چرا که مطالعات نشان می دهد اگر شما بیش از دو دقیقه با تلفن همراه صحبت کنید، امواج مغزی شما تحت تاثیر امواج تلفن همراه قرار می گیرد.
کودکان فقط در مواقع اورژانس از موبایل استفاده کنند و اینکه تلفن همراه را در جیب شلوارتان و یا روی کمر بندتان قرار ندهید.
وقتی شماره گرفتید، اجازه دهید اول ارتباط با طرف مقابل برقرار شود، سپس موبایل را روی گوش تان قرار دهید. در این صورت تحت اشعه مضر کمتری قرار می گیرید. شما می توانید برقرار شدن ارتباط را روی صفحه تلفن همراه تان ببینید.
هنگام خرید تلفن همراه به میزان اِس.اِی.آر آن توجه کنید. این عدد به طور معمول به وسیله شرکت سازنده تلفن همراه روی گوشی و یا کاتالوگ آن درج می شود و نشان می دهد که هنگام استفاده از تلفن همراه چه مقدار از امواج جذب بدن شما می شود.
هر چه این عدد در یک گوشی تلفن همراه پایین تر باشد، آن گوشی ایمن تر است.
برای اینکه امواج تلفن همراه هنگامی که آن را روی گوش تان قرار داده اید مغز شما را نشانه نروند، باید آن را از سرتان دور کنید. بهترین کار این است که به جای قرار دادن تلفن همراه روی گوش تان، از یک «هندزفری» یا «هدست» سیم دار استفاده کنید. این کار موجب می شود امواج تلفن همراه به سمت مغز شما نیایند.
برای کاهش تماس با امواج مضر تلفن همراه، هنگام صحبت کردن با آن، از اسپیکر یا پخش صدا استفاده کنید.
فراموش نکنید در این شرایط تلاش کنید تا می توانید تلفن همراه را دورتر از بدن تان قرار دهید. با بیشتر شدن فاصله، میزان امواج الکترومغناطیس به میزان زیادی کاهش می یابد.
مسدود کردن آنتن تلفن همراه هنگام استفاده از آن، مقدار پرتوهای جذب شده از طریق مغز را افزایش می دهد. این کار موجب می شود کارایی تلفن همراه کاهش یابد و موجب شود موبایل از نیروی بیشتری برای ایجاد کیفیت بیشتر استفاده کند و پرتوهای بیشتری را منتشر کند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا