همایش پیاده روی در بروجرد برگزار می شود

“فریدون گودرزی” در گفت و گو با بازتاب بروجرد افزود: ۲۳ آبان ماه روز دیابت نامگذاری شده که به همین مناسبت برنامه های مختلفی در بروجرد از جمله همایش پیاده روی از میدان نواب تا باغ فدک برگزار می شود. وی اضافه کرد: این همایش روز دوشنبه با حضور برخی از بیماران دیابتی و مردم …

“فریدون گودرزی” در گفت و گو با بازتاب بروجرد افزود: ۲۳ آبان ماه روز دیابت نامگذاری شده که به همین مناسبت برنامه های مختلفی در بروجرد از جمله همایش پیاده روی از میدان نواب تا باغ فدک برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این همایش روز دوشنبه با حضور برخی از بیماران دیابتی و مردم برگزار خواهد شد.

وی از توزیع سه هزار بروشور در بین مردم با موضوع دیابت خبر داد و گفت: این بروشورها با هدف شناسایی بیماری دیابت در مراکز بهداشتی توزیع خواهد شد تا مردم بتوانند با راه کارها و انجام برنامه ها و ورزشها از دیابت پیشگیری کنند.

به گفته وی همچنین در این هفته تست قند خون توسط دو اکیپ در مصلی نماز جمعه بروجرد انجام خواهد شد. گودرزی با اشاره به اجرای طرح غربالگری در روستاهای بروجرد افزود: امسال ۳۸ هزار و ۴۱۶ نفر در روستاهای بروجرد در این طرح شرکت کردند که از این تعداد ۹۳۱ نفر دیابت داشتند و ۱۵ هزار و ۱۳۰ نفر شناسایی شدند که این افراد در معرض خطر دیابت بودند.

مسئول بهداشت بروجرد تصریح کرد: در این طرح ۳۵۲ بیمار دیابتی جدید شناسایی شدند و از بین ۹۵۲ نفر از بانوان باردار نیز ۳۷ نفر بیمار دیابتی باردار شناخته شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

وی بیان کرد: بیماری دیابت از بیماریهایی است که افراد زیادی به این بیماری مبتلا شده اند و عوامل زیادی در بروز این بیماری اثر دارند.

گودرزی اظهار داشت: کم تحرکی ، اضافه وزن از مهمترین عوامل بروز بیماری دیابت هستند که باید تغذیه مناسب، ورزش و وزن مناسب در زندگی مورد توجه قرار گیرد .

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا