امام جمعه هر شهر امامزاده زنده است!

آيت‌ا… سيداحمد علم الهدي در گردهمايي مسئولين ستادهاي نماز جمعه استان خراسان رضوي اظهار كرد: يك عده تصور مي‌كنند كه با انجام نوافل و زيارت، عبوديت و بندگي خود را در درگاه پروردگار به انجام رسانيده‌اند كه اين تصور اشتباهي است، برخي نيز فكر مي‌كنند در فضاي مجازي يا واقعي با دم زدن از اهل …

آيت‌ا… سيداحمد علم الهدي در گردهمايي مسئولين ستادهاي نماز جمعه استان خراسان رضوي اظهار كرد: يك عده تصور مي‌كنند كه با انجام نوافل و زيارت، عبوديت و بندگي خود را در درگاه پروردگار به انجام رسانيده‌اند كه اين تصور اشتباهي است، برخي نيز فكر مي‌كنند در فضاي مجازي يا واقعي با دم زدن از اهل بيت(ع) منهاي انقلاب وظيفه خود را انجام داده‌اند كه چنين اقدامي مقبول و معقول نيست.

علم‌الهدي با بيان اينكه «امام جمعه هر شهر در نقش امامزاده زنده آن شهر است»، خطاب به اعضاي ستاد نماز جمعه استان افزود: از آن جايي كه مقام معظم رهبري امام است، ائمه جمعه هر شهر امامزاده آن شهر است و بقعه و بارگاه هم همان دستگاه نماز جمعه است، بنابراين شما بايد از امام جمعه شهرتان محافظت كنيد. عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه «مردم نبايد بي‌در و دروازه امام جمعه را نقد كنند»، تصریح کرد: البته گاهي مواقع آسيب از برخورد خود ائمه جمعه است كه شما مسئولين ستاد بايد آن را به امام جمعه به صورت صحيح انتقال دهید. امام جمعه مشهد با بيان اينكه «يكي از عوامل ركود و عقب‌افتادگي در كارها، عدم موقعيت‌شناسي است»، خاطرنشان كرد: حضرت امير المومنين(ع) مي‌فرمايند «خدا رحمت كند كسي را كه موقعيت خويش را تشخيص مي‌دهد.»
 امر و نهي كردن به مردم در نماز جمعه شايسته نيست
عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: موقعيت‌شناسي يك نوع فرصت‌شناسي است و با فرصت‌طلبي تفاوت دارد، موقعيت‌طلبي ممدوح نيست بلكه مذموم است، آنهايي كه مي‌خواهند موقعيت‌‎هايي را براي خود، مقام و شخصيت‌شان به وجود بياورند فرصت‌طلب هستند و از موقعيت‌هاي مختلف به عنوان سكوي پرش براي موقعيت‌هاي مادي استفاده مي‌كنند كه اين مساله با اخلاق اسلامي سازگار نيست. وي با اشاره به اينكه «فرصت‌شناسي غير فرصت‌طلبي است»، يادآور شد: انسان بايد در موقعيت‌شناسي از تمامي امكانات و وسايل در دسترسش آگاه باشد و از اين امكانات در جهت كمال خود استفاده كند. امام‌جمعه مشهد عنوان كرد: آدم‌هايي كه به دنبال پول، مقام و قدرت هستند شيطان در قلب آنان پايگاه و كانون دارد و اين فرد در سنگر شيطان قرار مي‌گيرد. عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه «دل انسان خاستگاه خواست‌هاي او است»، عنوان كرد: اگر اين خاستگاه مركز شيطان باشد شيطان آن فرد را به استخدام خود در مي‌آورد، كسي كه تمام سعي و تلاش خود را صرف مسيري غير از عبوديت و بندگي كند در اشتباه محض است. علم‌الهدي ادامه داد: شما مسئولين ستاد نماز جمعه به عنوان متوليان فريضه الهي در يك موقعيت ارزشمند هستيد كه اين فرصت‌ها گاهي براي انسان پيش مي‌آيد، بنابراين بايد از اين موقعيت در راستاي انقلاب و كمك به ملت استفاده كنيد. وي افزود: تبعيض بيجا در نمازجمعه يكي از مواردي است كه موجب دل‌زدگي در نماز جمعه خواهد شد، شما مي‌توانيد يا تعامل صحيح سالم تحت عنوان حفاظت و امنيت، اقدامات مثبتي در جهت ترويج نماز جمعه انجام دهيد، اگر در نماز جمعه تبعيض ايجاد شود، اين يعني تخريب عبادت خدا و مردم چنين چيزي را تحمل نمي‌كنند و امر و نهي كردن به مردم در نماز جمعه شايسته نيست. امام جمعه مشهد با تاكيد بر اينكه «برخورد پادگاني رئيس ستاد با زيرمجموعه‌ها يا مسئولين ستاد نماز جمعه با مردم صحيح نيست»، افزود: اين نوع امر و نهي‌ها موجب دل زدگي نسبت به نماز جمعه مي‌شود. امام جمعه مشهد با بيان اينكه «امام جمعه نمي‌تواند نسبت به جريان‌ها و كم و كاستي عملكرد مسئولان بي‌تفاوت باشد»، تصریح كرد: چراكه اين كار مشكل شرعي دارد و از سويي موجب سلب اعتماد مردم به ائمه جمعه خواهد بود.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا