کمپین دیابت برگزار می‌شود

مصطفی جوانمرد در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: با توجه به این که آمارها نشان می‌دهند نیمی از افراد مبتلا به بیماری دیابت از بیماری خود آگاهی ندارند و پس از بروز عوارض از بیماری خود مطلع می‌شوند، از مهم‌ترین اهداف این کمپین آگاه‌سازی مردم در زمینه بیماری دیابت است. وی به سایر اهداف این …

مصطفی جوانمرد در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: با توجه به این که آمارها نشان می‌دهند نیمی از افراد مبتلا به بیماری دیابت از بیماری خود آگاهی ندارند و پس از بروز عوارض از بیماری خود مطلع می‌شوند، از مهم‌ترین اهداف این کمپین آگاه‌سازی مردم در زمینه بیماری دیابت است.

وی به سایر اهداف این کمپین اشاره کرد و گفت: در این کمپین که از ۲۳ تا ۲۸ آبان ماه برگزار می‌شود، گذشته از آگاهی بخشی افراد جامعه، به دنبال آموزش بین حرفه‌ای دانشجویان و تقویت همکاری بین آنها هستیم.

وی به روند برگزاری این کمپین اشاره کرد و گفت: در روز نخست برگزاری، با شهرداری همکاری خواهیم داشت و افراد می‌توانند به صورت رایگان به پیاده‌روی و دوچرخه سواری مشغول شوند و درضمن آن برپایی غرفه‌های سنجش فشارخون و دیابت را داریم. در چهار روز بعدی به صورت پراکنده در پنج ایستگاه مترو در شهر تهران به غربالگری و ارئه بروشور می‌پردازیم و در روز پایانی در داروخانه ۱۳ آبان به آگاهی بخشی مشغول هستیم.

جوانمرد افزود: حدود ۱۵۰ نفر از دانشجویان در برگزاری این کمپین دخیل هستند و تخمین می‌زنیم در این بازده زمانی برگزاری کمپین موفق شویم به حدود ۲۰۰۰ نفر در زمینه دیابت آگاهی دهیم و ۵۰۰ نفر غربالگری داشته باشیم.

وی در پایان به برگزاری کارگاه برای دانشجویان شرکت کننده در این طرح اشاره کرد و گفت: در روز بیستم آبان ماه (امروز) کارگاهی برای دانشجویان شرکت کننده برگزار خواهد شد که آداب شرکت در این کمپین به صورت تئوری به آنان آموزش ارایه می‌شود و در پایان نیز به اعضای شرکت کننده گواهی اعطا می‌شود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا