۶ و نيم ميليون ديابتي تا ۲۰ سال آينده !

کتر عليرضا مهدوي افزود: در دنيا حدود ۳۸۲ ميليون نفر به ديابت مبتلا هستند که بر اساس برآوردها تا سال ۲۰۳۵ ميلادي، ۶۰۰ ميليون نفر به ديابت مبتلا مي شوند. معاون اجرايي دفتر بيماري هاي غير واگير وزارت بهداشت با بيان اينکه ديابت بر دو نوع است، اظهار داشت: ابتلا به ديابت نوع دوم در …

کتر عليرضا مهدوي افزود: در دنيا حدود ۳۸۲ ميليون نفر به ديابت مبتلا هستند که بر اساس برآوردها تا سال ۲۰۳۵ ميلادي، ۶۰۰ ميليون نفر به ديابت مبتلا مي شوند.
معاون اجرايي دفتر بيماري هاي غير واگير وزارت بهداشت با بيان اينکه ديابت بر دو نوع است، اظهار داشت: ابتلا به ديابت نوع دوم در حال افزايش است ضمن اينکه بيش از ۹۰ درصد بيماران ديابتي از نوع دوم(ديابت شيرين غير وابسته به انسولين) هستند.
وي علل بيماري ديابت را عوامل محيطي، کم تحرکي، سبک زندگي دانست و گفت: تمام اين عوامل از عوارض شهرنشيني و توسعه است همچنين با تحرک کافي، رژيم غذايي کم چرب و مصرف کالري مناسب و منظم و انجام ورزش به ميزان ۱۵۰ دقيقه در هفته مي توان از ۱۱ درصد بيماري ديابت پيشگيري کرد.
دکتر مهدوي افزود: افرادي که قند خون بين ۱۰۰ تا ۱۲۶ دارند و از نظر آزمايشگاهي به ديابت مبتلا نيستند در دراز مدت دچار اين بيماري مي شوند و ضروري است تا با تحرک کافي و تغذيه سالم از بروز آن جلوگيري کرد.
مدير برنامه کشوري ديابت گفت: ۳۵ درصد از قطع عضوهايي که به دلايل غير حادثه اي انجام مي شود، مربوط به بيماري ديابت است در حالي که با پيشگيري از ابتلا و همچنين پيشرفت اين بيماري مي توان از عوارض ديابت جلوگيري کرد.
دکتر مهدوي با بيان اينکه در دنيا هر ۶ ثانيه يک نفر بر اثر بيماري ديابت فوت مي کند افزود: حدود ۸ تا ۲۰ درصد هزينه هاي بهداشتي و درماني در دنيا مربوط به بيماري ديابت و عوارض ناشي از آن است.
وي گفت: هزينه سالانه يک ديابتي به طور استاندارد بين ۷۵۰ تا ۹۵۰ دلار است که به راحتي مي توان با پيشگيري هاي لازم، اين هزينه ها را کاهش داد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا