اجرای طرح رجیستری موبایل باعث افزایش قیمت ها می‌شود

“رمضانعلی سبحانی فر” در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به شکست طرح رجیستر گوشی طی سالیان گذشته، اظهار داشت: طرح رجیستر گوشی تلفن همراه طی سالیان گذشته با موفقیت همراه نبود و باعث افزایش قیمت این کالای دیجیتالی در کشور شد و به همین دلیل باید راهکار درستی که موجب افزایش درآمد دولت …

“رمضانعلی سبحانی فر” در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به شکست طرح رجیستر گوشی طی سالیان گذشته، اظهار داشت:
طرح رجیستر گوشی تلفن همراه طی سالیان گذشته با موفقیت همراه نبود و باعث افزایش قیمت این کالای دیجیتالی در کشور شد و به همین دلیل باید راهکار درستی که موجب افزایش درآمد دولت می شود ، در نظر گرفت.
وی افزود: در صورت اجرای طرح رجیستری شاهد شوک ناگهانی به بازار این کالای ارتباطی و دیجیتالی می شویم چرا که بهای کالاهای موجود در بازار به طور چشمگیری در سیر صعودی قیمت قرار می گیرند.
به گزارش خبرنگار موبنا، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندی پیش از آغاز ثبت IMEI گوشی‌های در دست مردم و وارداتی از ۱۵ مهرماه خبر داده و اعلام کرده که در مرحله بعد گوشی‌هایی که به‌ طور رسمی وارد نشده‌اند، دیگر فعال نخواهند شد.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه اجرای دوباره طرح رجیستری دارای فازبندی است، گفته که فاز نخست تهیه بانک اطلاعاتی از IMEI گوشی‌های موجود است که بر این اساس از ۱۵ مهرماه جاری گوشی‌هایی که از مبادی قانونی گمرکی وارد شده‌اند و وارد می‌شوند IMEI این گوشی‌ها در در گمرک می‌شود.
به گفته وی، همچنین IMEI گوشی‌هایی که در دست مردم است نیز از طریق سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات در حال ثبت شدن است.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا