کارت اعتباری ابزار تامین مالی بلند مدت نیست

دکتر محمد پاینده فر در خصوص مشکلات استفاده از کارت اعتباری توسط مردم افزود: این احتمال هست به دلیل اینکه کارت اعتباری خرید در ایران تاکنون وجود نداشته، بانک‌ها را در وصول اقساط آن با مشکل مواجه کند و در نهایت بانک مجبور شود اقساط بلند مدت‌ تعیین کند که با جریمه مشتری همراه خواهد …

دکتر محمد پاینده فر در خصوص مشکلات استفاده از کارت اعتباری توسط مردم افزود: این احتمال هست به دلیل اینکه کارت اعتباری خرید در ایران تاکنون وجود نداشته، بانک‌ها را در وصول اقساط آن با مشکل مواجه کند و در نهایت بانک مجبور شود اقساط بلند مدت‌ تعیین کند که با جریمه مشتری همراه خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی درخصوص تاکید بانک مرکزی مبنی بر تعدیل سیاست‌های پولی جدید در صورت انحراف در نرخ تورم اظهارداشت: یکی از دستاوردهای دولت مهار تورم بوده هر چند که موجب به وجود آمدن دوباره رکود در اقتصاد شد. اقتصاد ما به دلیل عدم کارایی در ذات خود تورم دارد و تولید یک کالا با هزینه بیشتری نسبت به کشورهای دیگر دارد.

وی ادامه داد: وقتی تورم از ۴۰ به ۱۵ درصد رسید در واقع تقاضا منقبض شد و این کاهش تقاضا سود تولید را کاهش داد و روند تولید نزولی شد. باید تقاضا همیشه وجود داشته باشد.

پاینده فر با بیان اینکه سیاست‌های جدید پولی قطعا نقدینگی و پایه پولی را افزایش خواهد داد، گفت: این سیاست‌ها مقداری بر تورم اثر می‌گذارد اما با توجه به اینکه فعال شدن تولید عرضه را افزایش می‌دهد، اثرات تورمی آن چندان آزاردهنده نخواهد بود

وی تصریح کرد: دولت باید کنترل تورم را فراموش کند و سیاست‌های درست برای خروج از رکود و افزایش تولید را با نگاه به تورم اجرا کند. در واقع سیاست پولی و مالی دولت به جای اولویت‌دهی به کنترل تورم و در کنار آن توجه تولید، باید رونق تولید با نگاه به تورم باشد.

۱۳۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا