ویندوز ۱۰ صاحب ۸ درصد بازار جهانی سیستم‌های عامل

به گزارش موبنا، «تِری مایرسون» مدیر مرکز سیستم‌های عامل مایکروسافت حدود یک ماه قبل اعلام کرد ویندوز ۱۰ روی ۱۱۰ میلیون دستگاه رایانه شخصی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و این نخستین آمار رسمی بود که مایکروسافت منتشر کرد. ولی گزارش جدید که در پایان فصل نخست حضور ویندوز ۱۰ در بازار جهانی …

به گزارش موبنا، «تِری مایرسون» مدیر مرکز سیستم‌های عامل مایکروسافت حدود یک ماه قبل اعلام کرد ویندوز ۱۰ روی ۱۱۰ میلیون دستگاه رایانه شخصی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و این نخستین آمار رسمی بود که مایکروسافت منتشر کرد.

ولی گزارش جدید که در پایان فصل نخست حضور ویندوز ۱۰ در بازار جهانی منتشر شد، نشان داد این سیستم عامل روی بیش از ۱۳۲ میلیون دستگاه رایانه شخصی نصب شده است.

سیستم عامل ویندوز ۱۰ به عنوان یک به‌روزرسانی رایگان برای ویندوز‌های ۷ و ۸.۱ عرضه کرد و همین مسئله باعث شد در فاصله زمانی کوتاه آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت تا این اندازه گسترش یابد.

این گزارش آماری جدید را مرکز تحقیقاتی NetMarketShare منتشر کرد. در این گزارش گفته شد سهم ویندوز ۱۰ از بازار جهانی سیستم‌های عامل رایانه‌ای درصد محاسبه می‌شود.

ویندوز ۱۰ با سرعت زیاد در حال افزایش محبوبیت خود است. ولی هنوز با سهم ۵۵.۷۱ درصدی ویندوز ۷ فاصله زیاد دارد. پس از آن هم ویندوز ۸.۱ با سهم ۱۰.۶۸ درصدی قرار دارد و البته ویندوز XP هم توانسته است ۱۱.۶۸ درصد بازار را در اختیار بگیرد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا