جان باختن ۱۳ کودک پناهجو در یونان

از چهارشنبه شنبه تا پنجشنبه ۲۲ پناهجو خاورمیانه ای که در میان آنها ۱۳ کودک نیز وجود داشتند در مسیر مهاجرت به مقصد کشورهای اروپایی در آبهای جزایر یادشده یونان غرق شده و جان باختند. مقام یونانی که خواست نامش ذکر شود به خبرگزاری فرانسه گفت: اگرچه ۱۴۴ تن از پناهجویان رها شده در آب …

از چهارشنبه شنبه تا پنجشنبه ۲۲ پناهجو خاورمیانه ای که در میان آنها ۱۳ کودک نیز وجود داشتند در مسیر مهاجرت به مقصد کشورهای اروپایی در آبهای جزایر یادشده یونان غرق شده و جان باختند.

مقام یونانی که خواست نامش ذکر شود به خبرگزاری فرانسه گفت: اگرچه ۱۴۴ تن از پناهجویان رها شده در آب های آزاد توسط گشت ساحلی یونان نجات یافتند اما فقط صبح امروز جسد ۱۹ تن را از آبهای این جزایر بیرون آورده شدند که از این تعداد ۶ زن و ۱۰ کودک و ۳مرد بودند.

این مقام یونانی توضیح داد: تنها روز پنجشنبه ۱۵۰ نفر از این مهاجران از آب های ترکیه خود را با قایق به یونان رساندند که البته یک قایق آنها عصر همان روز در آب های مدیترانه غرق شده بود و ۶ تن از سرنشینان آن از جمله ۳ مرد، یک زن، یک کودک و یک نوزاد آن همچنان مفقود هستند.

سازمان بین المللی مهاجرت پیشتر اعلام کرد که بیش از ۴۳۰ هزار مهاجر تاکنون در سال ۲۰۱۵ از مسیر دریای مدیترانه به مقصد اروپا عبور کرده اند که ۲ هزار ۷۴۸ نفر از آنها غرق و یا مفقود شده اند.

۱۷۶/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا