ماهیگیران یونانی ۴۱ آواره افغان را نجات دادند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یونان( آنا) از آتن، بر اسا گزارش گارد ساحلی یونان، قایق این افراد که از سواحل ترکیه به مقصد یونان در حال حرکت بود به علت طوفانی بودن دریا در نزدیکی سواحل جزیره «لزوی» یونان دچار حادثه شد. به علت وزش باد شدید، طوفانی بودن دریا و …

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یونان( آنا) از آتن، بر اسا گزارش گارد ساحلی یونان، قایق این افراد که از سواحل ترکیه به مقصد یونان در حال حرکت بود به علت طوفانی بودن دریا در نزدیکی سواحل جزیره «لزوی» یونان دچار حادثه شد.
به علت وزش باد شدید، طوفانی بودن دریا و مشکلات گارد ساحلی برای نجات فوری آنها، ماهیگیران حاضر در نزدیکی قایق واژگون شده برای نجات جان این افراد اقدام کرده و توانستند آن ها را به ساحل منتقل کنند.
براساس گزارش گارد ساحلی جزیره لزوی، از ۴۱ فرد نجات یافته ۶ تن کودک و ۲ تن نیز زن باردار بودند.
گارد ساحلی افزود: نیروهای این گارد از روز جمعه تا دوشنبه ۴۸۵ نفر جنگ زده را در سواحل جزایر «لزوی»،« کو» و «فارماکونیسی» یونان نجات داده اند.
به علت جنگ افروزی غرب در کشورهای سوریه ، عراق، لیبی و دیگر کشورهای افریقایی روزانه هزاران نفر از این مناطق جنگ زده مجبور به ترک خانه و کاشانه خود به مقصد اروپا می شوند که در این میان عده ای نیز در دریای مدیترانه و دریای اژه که در این اواخر به دریای مرگ و قبرستان آبی جنگ زده ها لقب گرفته، غرق می شوند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا