بی اعتنایی شهرداری به جمع آوری زباله های الکترونیکی

“سیدمهدی میرمهدی” در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به اینکه انباشت زباله های الکترونیک در کشور روز به روز افزایش است، اظهار داشت: طبق قانون شهرداری مسوول جمع آوری و تفکیک کننده زباله های الکترونیکی و دفع آنها بوده است اما به دفعات زیاد دیده شده که زباله های الکترونیکی سر خیابان …

“سیدمهدی میرمهدی” در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به اینکه انباشت زباله های الکترونیک در کشور روز به روز افزایش است، اظهار داشت: طبق قانون شهرداری مسوول جمع آوری و تفکیک کننده زباله های الکترونیکی و دفع آنها بوده است اما به دفعات زیاد دیده شده که زباله های الکترونیکی سر خیابان ها رها می شود.
وی با اشاره به اینکه وسايل الکترونيکي همچون رايانه، موبايل، تلويزيون و غیره از جمله وسايل پرمصرف در دنياي مدرن امروز محسوب مي شوند، افزود: بسیاری از قطعات مورد استفاده در تجهيزات الکترونيکي داراي عناصر آلوده کننده محيط زيست همچون کادميوم، سرب و روي هستند که به این موضوع مهم باید اهمیت داده شود.
رییس اتحادیه فناروان رایانه تهران افزود: هر روز شاهد پیشرفت و تغییر تکنولوژی و فناوری هستیم به همین دلیل شاهد تغییر انواع دستگاه ها و کالاهای ارتباطی و دیجیتالی و کنار گذاشتن کالاهای از جمله کامپیوترهای قدیمی توسط افراد هستیم که همین موضوع باعث جمع آوری زباله های الکترونیکی شده است.
میرمهدی با تاکید بر تفکیک سازی و جمع آوری زباله های الکترونیکی توسط شهرداری، گفت: شهرداری باید به منظور حفظ سلامتی محیط زیست هرچه سریعتر به فکر تفکیک و جمع آوری زباله های الکترونیکی باشد.
به گزارش موبنا، زباله های الکترونیکی به دستگاه‌های الکترونیکی مصرف شده و قطعات آنان همچون تلفن‌ها و کامپیوترها، لوح فشرده وغیره که حاوی فلزات خطرناکی مانند سرب، کادمیوم و جیوه هستند گفته می‌شود که در صورت رهاسازی در طبیعت پس از پایان عمر مفید و عدم بازیافت صحیح آلوده کننده خطرناک محیط زیست به شمار می‌روند. عمر کوتاه تجهیزات کامپیوتری از یک طرف و تنوع‌طلبی مردم به استفاده از تجهیزات الکترونیکی جدید سبب شده است که رفته‌رفته بحث زباله‌های الکترونیکی به مشکل بزرگ دنیا تبدیل شود.
index

۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا