در عین ابتلا به دیابت بهترین لحظات را سپری کنید

پیشنهادات ساده برای داشتن یک زندگی سالم در کنار دیابت نوع دو از این قرارند: – مصرف سبزیجات خام: سبزیجات خام را به مقدار زیاد مصرف کنید. پیاز، سیر، زنجبیل، تربچهٔ قرمز، اسفناج، کلم برگ، خیار، هویج، گوجه فرنگی، کلم و کدوی سبز برای درمان دیابت بسیار مفید هستند. – میان وعده‌های غنی از فیبر:  …

پیشنهادات ساده برای داشتن یک زندگی سالم در کنار دیابت نوع دو از این قرارند:
– مصرف سبزیجات خام: سبزیجات خام را به مقدار زیاد مصرف کنید. پیاز، سیر، زنجبیل، تربچهٔ قرمز، اسفناج، کلم برگ، خیار، هویج، گوجه فرنگی، کلم و کدوی سبز برای درمان دیابت بسیار مفید هستند.
– میان وعده‌های غنی از فیبر:  فیبر بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است. برای مبتلایان به دیابت فیبرهای محلول به تنظیم سطح قند خون توسط سیگنالینگ به کبد برای متوقف کردن ساخت گلوکز کمک می‌کند. این روند حساسیت انسولین را بهبود می‌بخشد. مرکبات، هویج، سیب، بلغور جو دوسر و … برای میان وعده گزینه‌های مناسبی هستند.
– تقسیم بشقاب به سه بخش: سبزیجات غیر نشاسته ای مانند کلم بروکلی، لوبیا سبز، فلفل دلمه ای، مارچوبه و یا سبزی سالاد، در کنار پروتئین‌های بدون چربی مثل سینه مرغ یا ماهی، همراه با کربوهیدارت های کم قند مانند سیب زمینی شیرین یا نان غلات می‌تواند یک بشقاب کامل را برای بیماران دیابتی در یک وعده غذایی فراهم کند.
– انتخاب جایگزین‌هایی به جای نمک: افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بالاتر حمله قلبی و سکته مغزی هستند. برای همین داشتن فشار خون سالم برای این بیماران بسیار اهمیت دارد. یکی از راه‌های رسیدن به این امر، کاهش مصرف نمک است.
– انتخاب غلات سبوس دار: غلات سبوس دار حاوی منیزیم و پتاسیم هستند و با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در ارتباط‌اند. این مواد مغذی انتخابی هوشمند برای مبتلایان به دیابت هستند.
– استفاده از سرکه به عنوان سس: سرکه بخصوص سرکه سیب سطح قند خون را کنترل می کد. در سالنامه تغذیه و متابولیسم تاکید شده که دو قاشق چای خوری سرکه سطح قند بعد از غذا را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا