رشد لاک‌ پشتی نفت بعد از ریزش دیروز

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر با ۱۲ سنت افزایش نسبت به جلسه گذشته به ۴۸ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر بشکه نفت آمریکا نیز با افزایش ۱۴ سنتی در مقایسه با جلسه گذشته، ‌۴۶ دلار و ۳ سنت معامله شد. بن لی برن تحلیلگر بازار گفت : «پیش خرید …

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر با ۱۲ سنت افزایش نسبت به جلسه گذشته به ۴۸ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر بشکه نفت آمریکا نیز با افزایش ۱۴ سنتی در مقایسه با جلسه گذشته، ‌۴۶ دلار و ۳ سنت معامله شد.

بن لی برن تحلیلگر بازار گفت : «پیش خرید منجر به بالارفتن اندک قیمت نفت شده است. ولی نگرانی‌ها در مورد تقویت تولید نفت ایران بعد از برداشته شدن تحریم‌ها و رشد اقتصادی ضعیف در چین روی بازار تاثیر گذاشته است.»

وی افزود: «پایه و اساس بازار همچنان تحت فشار است.»

ایران در نظر دارد تولید نفت خام خود را ظرف یک‌هفته بعد از لغو تحریم‌ها ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد و نفت خود را به مشتریان سنتی خود در آسیا و اروپا به فروش برساند.

نوشته های مشابه

رشد تولید ناخالص ملی چین در سه ماهه سوم سال جاری به ۶.۹ درصد کاهش یافت در حالی که در سه ماهه قبلی این رشد ۷ درصد بوده است. بر اساس نمودارها و آمار رویترز در دوشنبه، تقاضای نفت این کشور همچنان رو به نزول است.

بر اساس بررسی اولیه رویترز روی آمار رسمی صنعت نفت آمریکا در روز دوشنبه، ذخیره نفت خام این کشور برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافته و در هفته گذشته با رشد ۳.۷ میلیون بشکه ای به ۴۷۲.۳ میلیون بشکه رسید.

گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا،‌ گزارش آمار ذخایر خود را در ادامه روز جاری منتشر خواهد کرد؛ در حالی که اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده روز چهارشنبه آمار جدید موجودی نفتی را اعلام خواهد کرد.

سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست تکنیکی کارشناسان نفتی اوپک و غیر اوپک در روز چهارشنبه، نشست بانک مرکزی اروپا و آمار اقتصادی چین در این هفته هستند. موضوع مورد بحث در نشست وین اوپک احتمالا در مورد کاهش تولیدات این گروه برای افزایش قیمت نفت خواهد بود. همچنین نشست روز پنج‌شنبه بانک مرکزی اروپا، می‌تواند منجر به اجرای مرحله بعدی اعمال محرک‌های پولی و خرید دارایی شود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا