انتظار مردم از بسته جدید رونق کسب و کار است

احمد روستا در گفتگو با موبنا درخصوص کارایی بسته اقتصادی جدید در خروج ا ز رکود افزود: با توجه به اینکه دولت در کارایی بسته قبلی ناموفق بوده و تمام توان خود را در جهت کاهش تورم نهاده بود در حال حاضر تصمیم گرفته بسته جدیدی با ایجاد شرایط مناسب برای فعالسازی اقتصاد موفق کسب …

احمد روستا در گفتگو با موبنا درخصوص کارایی بسته اقتصادی جدید در خروج ا ز رکود افزود: با توجه به اینکه دولت در کارایی بسته قبلی ناموفق بوده و تمام توان خود را در جهت کاهش تورم نهاده بود در حال حاضر تصمیم گرفته بسته جدیدی با ایجاد شرایط مناسب برای فعالسازی اقتصاد موفق کسب و کار تعبیه و معرفی کند تا شاید برخی از مشکلات را حل کند.

وی انتظار مردم و کارشناسان از بسته جدید را تحول در اقتصاد کشور به ویژه بهبود شرایط تولید و فعالیتهای مربوط به کسب و کارذکر کرد.

این کارشناس مسایل اقتصادی تصریح کرد: برای پویایی و سالم سازی یک نظام اقتصادی مریض به طور قطع نمیتوان انتظار داشت که درکوتاه مدت بسیاری از نارسایی ها و کمبودها و موانع و مشکلات ریشه ای را برطرف شود.

این استا دانشگاه افزود:هر فعالیتی د راین راستا صورت گیرد همه برای بهبود شرایط فعلی است اگر چه هر یک از آنها علاوه بر آثار مثبتی که دارند از آثار منفی نیز برخوردارند. به عنوان مثال در همین بسته جدید ممکن است با فعال سازی فضای کسب و کار و ورونق تولید شاهد بالا رفتن نرخ تورم وافزایش نگرانی د رجامعه باشیم.

احمد روستا خاطر نشان کرد: اقتصاد برای حرکت د رمسیر درست نیازمند بردباری و استواری در برابر بسیاری ا زناملایمات و حتی نارضایتی هاست پس دولت حتما به مرحله ای و نقطه ای رسیده که هدف اولیه خود را که کنترل نرخ تورم و کاهش آن بوده است به دلایل گوناگون و شاید دور از میل خود کنار گذاشته و مسیر جدید را به امید بازسازی نظام تولید و ایجاد انگیزه در خریداران و تحریک تقاضا انتخاب کرده است.

این کارشناس مسایل اقتصادی درپایان ابراز امیدواری کرد که فعالان اقتصادی کشور بتوانند کمبودها و مشکلات مربوط به بخش تولید را کاهش داده و شرایطی را به وجود آورند که خریداران نیز بتوانند بیش از گذشته نیازهای خود را برآورده سازند.

۱۳۱

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا