خروج رکود تورمی باید با منابع درآمدی واقعی باشد

هادی حق شناس، در گفتگو با موبنابا ذکر این نکته که محتویات این بسته یک نوع سیاست انبساطی پولی و مالی دارد افزود:. حال که دولت سیاست پولی و مالی را با منشا بانکی به اقتصاد روانه میکند اگر منجر به تولید شود حتما رونق اقتصادی در پیش خواهد داشت. اما دولت در حال حاضر …

هادی حق شناس، در گفتگو با موبنابا ذکر این نکته که محتویات این بسته یک نوع سیاست انبساطی پولی و مالی دارد افزود:. حال که دولت سیاست پولی و مالی را با منشا بانکی به اقتصاد روانه میکند اگر منجر به تولید شود حتما رونق اقتصادی در پیش خواهد داشت.

اما دولت در حال حاضر با ارایه تسهیلات ۲۵ میلیونی و کارت اعتباری ۱۰ میلیونی به دنبال تحریک تقاضاست و این اتفاق کاملامشهود است ،از همین رو این نگرانی می رود که دولت با با برخی از این دست سیاست ها تلاشهای گذشته خود و هدف رسیدن به نرخ تورم ۱۲ درصدی را تحت تاثیر قرار دهد.

حق شناس تصریح کرد: امروزه ۹۵ درصد از کشورهای دنیا دارای تورم ۱ رقمی هستند اما ایران متاسفانه جز ۵ درصد کشورهایی است که دارای تورم دو رقمی است که اصلا جایگاه مناسبی نیست چون دیگر دو رقمی بودن نرخ تورم دردنیا معنا ندارد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: با تمام این مسایل به نظر میرسد که کاهش نرخ تورم رکود فعلی را ادامه دار کند اما در هر صورت اقتصاد ایران نیاز به تورم تک رقمی دارد و باید سعی کرد به این نقطه رسید تا برخی مشکلات ل شود ، در نتیجه دولت باید در این مسیر بسیار محتاط عمل کند تا اقدامات مثبت گذشته خود را تحت الشعاع قرار ندهد.

۱۳۱

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا