اظهارات دو نماینده مجلس درباره موسسه میزان

به گزارش من بانک مصطفی افضلی‌فرد سخن‌گوی کمیسیون اصل٩٠ مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی‌های کمیسیون اصل٩٠ درمورد موسسه مالی و اعتباری میزان اظهار داشت: دراین‌باره جلسات متعددی تشکیل شد که در این جلسات نهادها و دستگاه‌های امنیتی، اجرایی و نظارتی حضور داشتند. وی ادامه داد: اوایل بحث‌ها به این نتیجه رسیده شد که …

به گزارش من بانک مصطفی افضلی‌فرد سخن‌گوی کمیسیون اصل٩٠ مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی‌های کمیسیون اصل٩٠ درمورد موسسه مالی و اعتباری میزان اظهار داشت: دراین‌باره جلسات متعددی تشکیل شد که در این جلسات نهادها و دستگاه‌های امنیتی، اجرایی و نظارتی حضور داشتند.
وی ادامه داد: اوایل بحث‌ها به این نتیجه رسیده شد که با توجه به سوءمدیریت‌ها و سوءاستفاده‌ای که از مجموعه پولی و بانکی شده این موسسه منحل شود اما بعد درخواست‌هایی برای خرید این مجموعه شد و ٣نفر به‌صورت مشارکتی متقاضی خرید شدند لذا در شورای پول و اعتبار مصوب شد که به این سه نفر به‌طور مشارکتی واگذار شود و بانک صادرات هم به‌عنوان بانک عامل برای پرداخت مطالبات سهام‌داران انتخاب شد.
سخن‌گوی کمیسیون اصل٩٠ مجلس درخصوص نحوه پرداخت مطالبات گفت: بنا شد پرداخت بدهی‌ها از خرده بها شروع شود، یعنی ابتدا مطالبات کسانی که مطالبه کمتری دارند، شروع شود بنابراین بانک صادرات باید در این باره اقدام کند و گزارش خود را به بانک مرکزی ارائه دهد.
در همین حال به گزارش جامعه آنلاین موسسه مالی و اعتباری عسکریه با ابلاغ بانک مرکزی به‌عنوان نماینده این بانک و موسسه میزان ظرف سه ماه آینده همه مطالبات مردمی این موسسه را پرداخت می‌کند. قرار است در ماه اول همه مطالبات تا سقف ۵٠میلیون ریال و در ماه دوم همه مطالبات تا سقف یک‌میلیارد ریال و در ماه سوم همه مطالبات پرداخت شود. پیش از این قرار بود بانک صادرات یا بانکی دیگر این مطالبات را پرداخت کند. موسسه مالی اعتباری عسکریه قرار است از امروز و طبق جدول اعلامی توسط رسانه ملی مطالبات سپرده‌گذاران را پرداخت کند.
با این حال عضو هیئت مدیره و مؤسس مؤسسه مالی و اعتباری عسکریه در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه بانک مرکزی پیشنهاد ورود این موسسه را به مطالبات میزان داده است، گفت: با این حال این مسئله در حد پیشنهاد است و هنوز نهایی نشده است. سیدعبدالکریم جوادی افزود: به محض اینکه این مسئله نهایی شود اطلاع‌رسانی خواهد شد اما در حال حاضر ورودی به این مسئله نکرده‌ایم.
همچنین نماینده مردم تربت جام در مجلس از واگذاری موسسه میزان به موسسه عسکریه انتقاد کرد و گفت: بهتر است بانک صادرات سرپرستی موسسه میزان را برعهده گیرد و دیون مردم را نیز پرداخت کند.
غلامرضا اسدالهی افزود: دو هفته گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی اعلام کردند که امور موسسه میزان به موسسه‌ای زیرنظر بانک صادرات واگذار شود اما چند روزی است که موضوع دیگری مطرح شده و گفته شده موسسه میزان به موسسه عسکریه واگذار شود اما باید توجه داشت که موسسه عسکریه نمی‌تواند مشکل آن را برطرف کند.
وی افزود: بانک صادرات با پشتوانه‌ای که دارد اعتماد مردم را می‌توانست جلب کند، اما نمی‌توان به موسسه عسکریه اعتماد چندانی داشت چراکه ممکن است میزان دیگری رقم بخورد، نظر مجمع نمایندگان درمورد موسسه میزان پادرمیانی بانک صادرات است تا سرپرستی موسسه میزان را برعهده گیرد و دیون مردم نیز پرداخت شود.
همچنین نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل پدیده شاندیز، گفت: پدیده به موضوعی قضایی تبدیل شده است و دستگاه قضایی باید نظر نهایی را اعلام کند، مردم بسیاری سهام‌دار پدیده شده بودند که امروزه مستاصل شده‌اند.ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با اشاره به پیشنهاد بانک مرکزی به موسسه عسکریه برای ورود به مسئله میزان گفت: نمایندگان ترجیح می‌دهند که این مسئله از طریق بانک صادرات پیگیری شود تا از این طریق مردم بتوانند به مطالبات خود برسند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا