سرمربیگری تیم والیبال در برزخ تصمیم گیری

پس از پایان تلخ مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ و کسب نتایج ناامید کننده والیبالیست های ایران در این رقابت ها، انتقادها نسبت به عملکرد سرمربی تیم ملی والیبال افزایش یافت. فدراسیون والیبال در واکنش به این انتقادات با تشکیل یک کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب نظران فعال در این رشته ورزشی ضمن بررسی …

پس از پایان تلخ مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ و کسب نتایج ناامید کننده والیبالیست های ایران در این رقابت ها، انتقادها نسبت به عملکرد سرمربی تیم ملی والیبال افزایش یافت.
فدراسیون والیبال در واکنش به این انتقادات با تشکیل یک کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب نظران فعال در این رشته ورزشی ضمن بررسی عملکرد تیم های ملی در سال ۱۳۹۴ راهکارها و پیشنهادات ارائه شده برای کمک به موفقیت والیبال را مورد ارزیابی قرار داد.
قبل از این نشست رییس فدراسیون والیبال در جلسه ای با خبرنگاران حوزه والیبال درباره عملکرد تیم ملی به گفت وگو نشست و سومین نشست خود را نیز با پیشکسوتان این رشته ورزشی برگزار کرد. هر چند پیشکسوتان از این نشست استقبال زیادی نکردند، اما قرار شد داورزنی رییس فدراسیون والیبال راهکارهای پیشنهادی این سه نشست را به جلسه هیات رییسه فدراسیون والیبال برای تصمیم گیری نهایی ببرد. نشست هیات رییسه فدراسیون والیبال هفته آینده برگزار می شود.
اما اظهار نظرهایی از سوی مسئولین فدراسیون و تیم ملی منتشر می شود که حکایت از تصمیم گیری ها قبل از تصویب هیات رییسه دارد.
بر اساس این اظهار نظرها، سرپرست تیم ملی والیبال گفته است که احتمال رفتن کواچ بیشتر از ماندن شده است. برای او نامه زدیم که به تهران بیاید تا با هم مذاکره کنیم. از سوی دیگر امیرحسین منظمی مدیر تیم های ملی نیز خبر جدایی کواچ را تایید کرده و آن را قطعی می داند.
محمود افشاردوست دبیرکل فدراسیون والیبال نیز اعلام کرده که موضوع رفتن یا ماندن کواچ قطعی نیست و بررسی ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.
شنیده ها حکایت از آن دارد که احتمال تغییر کواچ سرمربی تیم ملی والیبال بر اساس جمع بندی سه نشست قوت گرفته است و چهار گزینه (آندره آناستازی، رائول لوزانو، دانیل کاستلانی و خوان سیچلو ) نیز برای جایگزینی این مربی صربستانی مطرح هستند.
بازهم والیبال با گزینه های روی میز روبروست، گزینه هایی که پس از جدایی ولاسکو از تیم ایران هم مطرح بودند و حالا خیلی ها حسرت می خورند که ای کاش همان زمان یکی از آن گزینه ها انتخاب می شدند.
به یقین بررسی این موضوع از روی فرصت و با کار کارشناسی، پسندیده است اما نباید فراموش کنیم که لیگ برتر از هفته آینده آغاز می شود و انتخاب بازیکنان برای حضور در تیم ملی بر اساس دیدگاه سرمربی تیم ملی باید همزمان با این رقابت ها آغاز شود. هر چه زمان بیشتری را برای انتخاب سرمربی از دست دهیم، فرصت برنامه ریزی برای حضور شایسته در مسابقات انتخابی المپیک ژاپن را از دست داده ایم.
ورزش والیبال از سال ۱۹۶۴ در المپیک به میزبانی ژاپن حضور یافت و حضور تیم ملی والیبال ایران در بازی های المپیک آرزویی نیم قرنی برای والیبال ایران است که اگر در این دوره از دست برود تا سال ۲۰۲۰ باید منتظر ماند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا