برگزاری همایش فناوری، توسعه پایدار و مشارکت اجتماعی به میزبانی دانشگاه شریف

به گزارش موبنا از ایرانا، دبیر همایش ملی فناوری، توسعه پایدار و مشارکت اجتماعی در خصوص ضرورت برگزاری این رویداد گفت: رشد و توسعه پایدار یک کشور در همه عرصه های داخلی و بین المللی در گرو رعایت حقوق شهروندی است. دکتر محمد صالح لباف زاده افزود: در مدیریت شهری نوین و در جهانی که …

به گزارش موبنا از ایرانا، دبیر همایش ملی فناوری، توسعه پایدار و مشارکت اجتماعی در خصوص ضرورت برگزاری این رویداد گفت: رشد و توسعه پایدار یک کشور در همه عرصه های داخلی و بین المللی در گرو رعایت حقوق شهروندی است.
دکتر محمد صالح لباف زاده افزود: در مدیریت شهری نوین و در جهانی که به طور فزاینده به سمت شهری شدن گام بر می دارد، مشارکت شهروندی جایگاه والایی دارد و از سوی دیگر رشد فناوری های جدید می تواند مسیر دستیابی به توسعه پایدار را هموارتر کند. بنابراین مشارکت و دخیل کردن شهروندان در روند تهیه و اجرای طرح های برنامه ریزی ضامن موفقیت مدیریت شهری است.

وی افزود: در همین راستا، انتقال تجربیات مدیران موفق حوزه شهری از ایران و برخی از شهرهای مهم جهان، استادان و متخصصان این حوزه به شهرداران و دانش پژوهان این حوزه ها در توسعه پایدار شهری می تواند بسیار موثر باشد و علاوه بر این جمع آوری ایده ها و طرح های شهروندان در مدیریت و فناوری های شهری خود نوعی مشارکت علمی شهروندان در این عرصه است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف درخصوص اهداف برگزاری همایش فناوری، توسعه پایدار و مشارکت اجتماعی نیز گفت: بررسی راهکارهای جلب مشارکت شهروندی در مدیریت شهر و توسعه پایدار، انتقال تجربیات از سوی چند شهردار کلان شهر دنیا در حوزه فناوری و مشارکت شهروندی، انتقال تجربیات از سوی چند شهردار موفق ایران در حوزه فناوری و مشارکت شهروندی، حکمروایی شایسته و مشارکت مردمی در توسعه شهری پایدار، بررسی نقش فناوری در مدیریت شهری و ایجاد بستری شایسته برای تبادل اندیشه ها از جمله اهدافیست که در این رویداد دنبال خواهد شد.

لباف زاده یادآور شد: همایش ملی فناوری، توسعه پایدار و مشارکت اجتماعی در محورهای اصلی مدیریت شهری و توسعه پایدار، مدیریت شهری و مشارکت شهروندی، فناوری و مدیریت شهری تدارک یافته و موضوع ‘کرج، مشارکت شهروندی و توسعه پایدار’ نیز به عنوان بخش جانبی همایش درنظر گرفته شده که با جایزه ویژه همراه خواهد بود.

به گفته وی، متقاضیان تا پایان دی ماه امسال فرصت دارند جهت ارسال مقالات و ثبت نام در همایش از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی FTPM.ir اقدام کنند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا