ممنوعیت اعزام مستخدم هندی به عربستان

هفته گذشته به دنبال اقدام به فرار مستخدم هندی از منزل کارفرمای عربستانی به علت اذیت و آزار و زندانی کردن وی، این فرد عربستانی دست مستخدم هندی را از بازو قطع کرد. به دنبال این حادثه مستخدم ۵۱ ساله هندی در بیمارستانی در ریاض بستری شد. خانواده این مستخدم هندی، که «کاستوریمونیراتینام» نام دارد، …

هفته گذشته به دنبال اقدام به فرار مستخدم هندی از منزل کارفرمای عربستانی به علت اذیت و آزار و زندانی کردن وی، این فرد عربستانی دست مستخدم هندی را از بازو قطع کرد.

به دنبال این حادثه مستخدم ۵۱ ساله هندی در بیمارستانی در ریاض بستری شد.

خانواده این مستخدم هندی، که «کاستوریمونیراتینام» نام دارد، خواستار اقدام فوری در خصوص این اقدام شده‌اند .

در یک ماه گذشته این سومین مورد از بدرفتاری و رسوایی کارفرمایان سعودی با کارگران هندی است که در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

پیشتر نیز یک کارفرمای عربستانی ۱۹ کارگر از اهالی ایالت تامیل نادوی هند را به مدت حدود ۲ هفته در اتاقی در عربستان زندانی کرده بود.

این اقدام کارفرمای عربستانی به دنبال اعتراض کارگران هندی برای دریافت حقوق‌شان صورت گرفته بود.

همچنین چندی پیش در حادثه دیگری، یک دیپلمات عربستان در هند، ۲ کارگر زن نپالی را در خانه خود در حاشیه دهلی زندانی و مورد آزار و تجاوز قرار داده بود. این حادثه که منجر به اخراج دیپلمات عربستانی از هند شد سبب اعتراض گسترده مردم هند شده بود.

«ویکاس سواراپ» سخنگوی وزارت خارجه هند روز جمعه با محکوم کردن قطع دست مستخدم هندی از سوی کارفرمای عربستانی گفته بود رفتار کارفرمایان عربستانی با کارگران هندی خشونت آمیز و غیرانسانی است.

وی خواستار انجام تحقیق مستقلی در خصوص اقدام به قتل متهم عربستانی شد و افزود: باید در صورت مجرم شناخته شدن وی براساس قانون مجازات شود.

سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند نیز با محکوم شدید رفتار کارفرمایان عربستانی با کارگران هندی گفت: هند ممنوعیت کامل اعزام مستخدمان خانگی به عربستان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی که امروز (شنبه) در کمیته مشورتی وزارت امور خارجه در باره هندی‌های خارج از کشور سخن می‌گفت، افزود: عربستان سعودی از قوانین هند درباره استخدام نیروی انسانی تبعیت نمی‌کند. این در حالیست که این قانون در ۱۸ کشور غرب آسیا و منطقه جنوب شرق آسیا در حال اجرا است.

در این جلسه راه‌های جلوگیری از قانون شکنی آژانس‌های کاریابی هندی نیز مورد بحث قرار گرفت.

وزارت امور خارجه هند روز گذشته نیز با محکوم کردن رفتار کارفرمایان عربستانی خواستار پیگیری این موضوع از وزارت امور خارجه عربستان و مجازات مجرم شده بود.

دی. راجا. نماینده مجلس راجیا سابا گفت: وزارت امور خارجه باید اعزام مستخدمان خانگی به عربستان که بیشتر از ایالت تامیل نادو و غرب اندراپرادش هستند را متوقف کند.

برخی از مسئولان هندی، آژانس‌های کاریابی را مقصر سوءاستفاده کارفرمایان عربستانی و زیر پا گذاشتن قانون می‌دانند.

مسوولان آژانس‌های کاریابی هندی نیز می‌گویند کارفرمایان عربستانی با مراجعه به این آژانس‌ها می‌گویند در صورتی ویزای کار برای اتباع هندی صادر می‌کنند که ۲۵ درصد از نیروی کار مستخدمان خانگی باشند.

این افراد می‌افزایند: کارفرمایان سعودی به راحتی قانون به کارگیری مستخدمان خانگی را زیر پا می‌گذارند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا