دولت ترکیه سه روز عزای عمومی اعلام کرد

وی با اشاره به اینکه حادثه آنکارا از سوی دو مهاجم انتحاری صورت گرفته است، گفت: ترکیه امروز بیش از هر روز نیاز به صبر دارد و مردم ترکیه امروز باید بیش از هر زمان دیگر به دیدگاه های مخالف احترام بگذارند. داوداوغلو از احزاب سیاسی ترکیه خواستار حرکت همسو در مقابل رخدادهای تروریستی شد …

وی با اشاره به اینکه حادثه آنکارا از سوی دو مهاجم انتحاری صورت گرفته است، گفت: ترکیه امروز بیش از هر روز نیاز به صبر دارد و مردم ترکیه امروز باید بیش از هر زمان دیگر به دیدگاه های مخالف احترام بگذارند.

داوداوغلو از احزاب سیاسی ترکیه خواستار حرکت همسو در مقابل رخدادهای تروریستی شد و گفت: در این راستا با کمال قلچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق و دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی دیدار خواهد کرد.

وی محافظت از دمکراسی را وظیفه اصلی رهبران احزاب سیاسی ترکیه در مقطع زمانی فعلی خواند و از رهبران احزاب سیاسی و نیز رسانه ها خواستار دقت بیشتر در سخنان خود و پرهیز از ایراد سخنان تفرقه آمیز شد.

وی از جامعه بین المللی خواستار همبستگی با ترکیه در مبارزه با تروریسم و از کشورهایی که با ترکیه در این زمینه ابراز همدردی و همبستگی کرده اند تشکر کرد و گفت: تروریسم با هر اسم و با هر منشایی مرتکب جرم علیه بشریت می شود و باید با تروریسم در هر شکلی که باشد در ابعاد بین المللی مبارزه کرد.

وی با عنوان اینکه ترکیه در معرض خطر گروه های تروریستی قرار دارد، گفت: سازمان و یا گروهی که مسبب این انفجار بود بعد از بررسی های دقیق اعلام خواهد شد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا