بدافزار جدید آیفون جایگزین برنامه‌های کاربردی می‌شود

به گزارش موبنا، این بدافزار خطرناک با نام YiSpecter شناخته می‌شود و به گفته کارشناسان امنیتی، تمام کاربران سیستم عامل iOS در کشورهای چین و تایوان را مورد هدف قرار داده است. شرکت امنیت سایبری Palo Alto Network در این خصوص گفت: «این بدافزار به روش‌های غیرمعمول گسترش میابد که از جمله آنها می‌توان به …

به گزارش موبنا، این بدافزار خطرناک با نام YiSpecter شناخته می‌شود و به گفته کارشناسان امنیتی، تمام کاربران سیستم عامل iOS در کشورهای چین و تایوان را مورد هدف قرار داده است.

شرکت امنیت سایبری Palo Alto Network در این خصوص گفت: «این بدافزار به روش‌های غیرمعمول گسترش میابد که از جمله آنها می‌توان به سرقت ترافیک داده‌ در شبکه‌های ISP، کرم پیامکی در ویندوز، و نصل ابزارهای آفلاین برای ترغیب کاربران به گسترش ارتباطات موبایلی اشاره کرد».

بدافزار YiSpecter قادر است به صورت خودکار و بدون دخالت کاربر بارگذاری کند، نصب کند، و ابزارهای مورد نظر خود در سیستم عامل iOS را به اجرا درآورد. این بدافزار همچنین می‌تواند خود را جایگزین ابزارهای موجود کند و جلوی بارگذاری دیگر ابزارها را بگیرد.

کارشناسان امنیتی در توضیحات خود مربوط به YiSpecter همچنین اعلام کردند بدافزار جدید قادر است تنظیمات پیش‌فرض در مرورگر اینترنتی Safari اپل را تغییر دهد تا کاربر هر بار که آن را باز می‌کند، فقط آگهی‌های تبلیغاتی را مشاهده کند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا