مرگ مجرم حرفه‌ای هنگام فرار

سیزدهم مرداد ۹۴ بود که از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت منزل در طبقه اول مجتمعی مسکونی در منطقه شرق تهران به کلانتری ۱۴۷ گلبرگ اعلام شد. شاکی در اظهاراتش به ماموران گفت: «سارق از طریق بالکن وارد خانه شد و علاوه‌بر سرقت وجوه نقد و طلا و جواهرات قصد آزار …

سیزدهم مرداد ۹۴ بود که از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت منزل در طبقه اول مجتمعی مسکونی در منطقه شرق تهران به کلانتری ۱۴۷ گلبرگ اعلام شد. شاکی در اظهاراتش به ماموران گفت: «سارق از طریق بالکن وارد خانه شد و علاوه‌بر سرقت وجوه نقد و طلا و جواهرات قصد آزار و اذیت من را داشت. متهم همچنین مرا داخل کمددیواری حبس کرد و پس از سرقت، از محل متواری شد.»
با تشکیل پرونده مقدماتی، موضوع برای رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
شاکی پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در خانه بودم که ناگهان جوانی قدبلند با چهره‌ای نسبتا سیاه از طریق بالکن وارد خانه شد. او با تهدید شوکر و چاقو به سمت من آمد، وقتی متوجه شدم که قصد آزار و اذیت مرا دارد با او درگیر شدم، او به زور مرا داخل کمددیواری یکی از اتاق‌ها حبس کرد.» شاکی ادامه داد: «پس از دقایقی، موفق شدم در کمد را باز کنم که در همین زمان، آن جوان از بالکن فرار کرد. در وارسی وسایل خانه متوجه شدم که لپ‌تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه، وجوه نقد و طلا و جواهراتم را به سرقت برده است.»
در ادامه رسیدگی به پرونده و با طرح شکایت سه شاکی دیگر، پرونده‌های مشابه دیگری با موضوع «سرقت همراه با آزار و اذیت» به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در تمام پرونده‌ها، متهم در ساعات اداری روز از طریق بالکن طبقه اول مجتمع‌های مسکونی وارد منازل شده و علاوه‌بر سرقت اقدام به آزار و اذیت زنان خانه‌دار کرده بود.
یکی از شاکی‌های دیگر گفت: «صبح ۲۲ مرداد پس از خروج همسر و دخترم از خانه، قصد استراحت داشتم که ناگهان مردی قد‌بلند از طریق بالکن طبقه اول وارد خانه شد و به سمت من حمله کرد و مرا به زمین کوبید؛ او قصد آزار و اذیتم را داشت و در ادامه با تهدید شوکر و چاقو اقدام به سرقت طلا و جواهرات و پول‌های داخل خانه کرد و به سرعت و از طریق پنجره داخل بالکن از محل متواری شد.»
رسیدگی ویژه به پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان با انجام سلسله اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت منزل با شش فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرائم مختلف سرقت منزل، حمل و نگهداری غیرقانونی سلاح جنگی و موادمخدر به نام «حمید» شدند. متهم به مشارکت در انجام سرقت‌ها با یکی دیگر از مجرمان سابقه‌دار منزل به نام «محمـد» اعتراف کرد.
حمید در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «در زمان سرقت، من داخل ماشین منتظر محمد می‌ماندم و از محل مراقبت می‌کردم، محمد نیز با شناسایی محل‌های سرقت – در طبقات اول مجتمع‌های مسکونی-  به تنهایی وارد خانه‌ها می‌شد و سرقت‌ها را انجام می‌داد.»
با شناسایی محمد تصاویر وی از بانک اطلاعاتی پلیس آگاهی استخراج شد و این‌بار تمام زنان شاکی پرونده این مجرم سابقه‌دار را شناسایی کردند.
کارآگاهان قصد دستگیری «محمد» در محل عوارضی بزرگراه را داشتند که او با اطلاع از حضور پلیس در محل، به صورت ناگهانی تغییر مسیر داد و در مسیر خلاف حرکت خودروهای عبوری و به سمت تهران اقدام به فرار کرد.
تعقیب و گریز در مسیر خلاف حرکت خودروهای عبوری در بزرگراه آغاز شد و محمد بدون توجه به دستور ایست و شلیک تیرهای هوایی، همچنان به فرار خود ادامه داد. سرانجام در زمان عبور متهم از موانع سیمانی در وسط بزرگراه، او مورد هدف گلوله ماموران قرار گرفت و از ناحیه ران پا مجروح شد. با توجه به اصابت گلوله به ناحیه سفیدران و به علت شدت خونریزی، با وجود حضور تیم اورژانس در محل و انتقال متهم به بیمارستان، او جانش را از دست داد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا