یک میلیارد دستگاه اندرویدی در معرض هک شدن

به  گزارش موبنا، حفره نرم‌افزاری جدید که در سیستم عامل موبایلی گوگل کشف شده است به هکرها امکان می‌دهد تا کدهای مخرب خود را به راحتی در دستگا‌ه‌های اندرویدی منتشر کنند و از راه دور تمام اطلاعات مورد نیاز خود را سرقت کنند. کارشناسان امنیتی اعلام کردند که هکرها برای آنکه بتوانند از حفره امنیتی …

به  گزارش موبنا، حفره نرم‌افزاری جدید که در سیستم عامل موبایلی گوگل کشف شده است به هکرها امکان می‌دهد تا کدهای مخرب خود را به راحتی در دستگا‌ه‌های اندرویدی منتشر کنند و از راه دور تمام اطلاعات مورد نیاز خود را سرقت کنند.

کارشناسان امنیتی اعلام کردند که هکرها برای آنکه بتوانند از حفره امنیتی مذکور به صورت کارآمد استفاده کنند و اهداف خود را به آسانی محقق سازند، فایل‌های صوتی و تصویری MP3 و MP4 را مورد استفاده قرار داده‌اند.

آسیب‌پذیری جدید اندروید با نام Stagefright 2.0 شناخته می‌شود که شرکت امنیت موبایلی Zimperium آن را شناسایی کرده است. این شرکت می‌گوید تمام دستگاه‌های اندرویدی که از سال ۲۰۰۸ تاکنون ساخته شده‌اند، در مقابل این حمله آسیب‌پذیرند.

روش‌های مختلفی وجود دارد که بر اساس آن کاربران اندرویدی مورد هدف قرار می‌گیرند. نخست آنکه یک هکر کاربر را متقاعد می‌کند تا روی لینک مربوط به سایت آلوده کلیک کند و موسیقی یا ویدیو آلوده شده را در اختیار بگیرد. در این شرایط هکرها می‌توانند کنترل کامل دستگاه او را در اختیار بگیرند.

این روش که معمول‌ترین راه برای سوءاستفاده از حفره جدید محسوب می‌شود، تاکنون قربانیان زیادی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا