تعداد مفقودان ایرانی اهل سنت در فاجعه منا

حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر عطاران در همايش علمي علما و روحانيون اهل سنت ضمن عرض تسليت به مناسبت درگذشت جمعي از زائران بيت الله الحرام در منا گفت: فاجعه روي داده در منا بسيار عميق، دردآور و جانكاه است. وي گفت: بعيد است به اين زودي ها عمق فاجعه منا را درك و لمس …

حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر عطاران در همايش علمي علما و روحانيون اهل سنت ضمن عرض تسليت به مناسبت درگذشت جمعي از زائران بيت الله الحرام در منا گفت: فاجعه روي داده در منا بسيار عميق، دردآور و جانكاه است.

وي گفت: بعيد است به اين زودي ها عمق فاجعه منا را درك و لمس كنيم. عمق فاجعه منا به قدري بزرگ و دردناك است كه نه تنها ايران اسلامي بلكه همه جهان اسلام را متاثر كرده است. داغ اين فاجعه بزرگ وقتي مشخص خواهد شد كه حاجيان به اوطان خود برگردند و خانواده ها سراغ عزيزانشان را بگيرند.

مدير امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري در ادامه به تعداد مفقودان و مصدومان كاروان هاي اهل سنت در حادثه منا اشاره كرد و گفت: در حادثه منا در ميان كاروان هاي اهل سنت كاروان هاي استان گلستان، آذربايجان غربي، كردستان و خراسان رضوي بيشترين آسيب را ديده اند.

عطاران تاكيد كرد: در اين حادثه ۲۴ زائر اهل سنت به رحمت خدا رفته و ۶۰ زائر نيز جزء مفقودان هستند كه از اين تعداد ۳۱ نفر زائر خانم و ۲۹ نفر زائر مرد هستند.

وي گفت: در حادثه منا ۵۰ نفر از زائران اهل سنت نيز مجروح شده بودند كه خوشبختانه حال عمومي همه آنها خوب و عمدتا از بيمارستان ها مرخص شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا