رگولاتوری مجوز اپراتوری مجازی تلفن همراه ارایه می کند

به گزارش خبرنگار موبنا، “مصطفی نقی پورفر” در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه تلکام با اشاره به لزوم توجه به حوزه تلکام و زیرساخت های این حوزه گفت: تلکام یکی از حوزه های گسترده، مهم و زیربنایی در جهان محسوب می شود. در تمامی دنیا، زیرساختهای تلکام باعث پیشرفت کشورها شده بنابراین داشتن یک بستر امن …

به گزارش خبرنگار موبنا، “مصطفی نقی پورفر” در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه تلکام با اشاره به لزوم توجه به حوزه تلکام و زیرساخت های این حوزه گفت: تلکام یکی از حوزه های گسترده، مهم و زیربنایی در جهان محسوب می شود. در تمامی دنیا، زیرساختهای تلکام باعث پیشرفت کشورها شده بنابراین داشتن یک بستر امن با سرویس دهی مناسب و نوآوردر حوزه تلکام می تواند باعث پیشرفت کشور شود.
وی ادامه داد: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عملا نیازمند زیرساختهای تلکام است، بنابراین اگر بخواهیم در منطقه، حرف اول را بزنیم، باید یک زیرساخت مناسب در کشور ایجاد کنیم.
او با بیان اینکه تاکنون فضای فناوری اطلاعات کشور، فضایی شبه دولتی بوده است، گفت: فناپ قصد دارد با حضور و سرمایه گذاری جدی خود، ضمن ارایه سرویسهای متنوع به مردم، فضای تلکام کشور را رونق دهد.
عضو هیئت مدیره و مدیر مرکز نوآوری فناپ خاطر نشان کرد: پیش تر در حوزه سرویسهای ارزش افزوده توانسته بودیم خدمات متنوعی به هموطنان کشور عرضه کنیم ولی احساس کردیم که تقویت زیرساختهای حوزه تلکام می تواند به خود ما در ارایه خدمات بهتر کمک کند، بنابراین ضمن ورود فناپ به حوزه FCP و با سرمایه گذاریهای جدی امیدواریم یکی از دارندگان این مجوز در کشور شویم.
او با اشاره به اینکه در حوزه های اپراتور مجازی، تولید محتوا و بخش کودک، اقدامات قابل توجهی در حال انجام است، افزود: هدف ما این است که یک انرژی مضاعف، جدید و تازه نفس در وارد کشور کنیم و با حضور فناپ کمک کنیم مردم کشور از سرویسهای متنوع استفاده کنند .
به گفته وی، یکی از مباحث مطرح در کشور دسترسی سریع و آسان به محتواهای فضای مجازی با حجم بالا است. به طور مثال نمی توان یک ویدئوی مناسب یا یک انیمیشن برای کودکان بارگذاری کرد، بنابراین تصمیم فناپ بر آن شد که در حوزه پهنای باند به عنوان یک ارائه دهنده خدمات باکیفیت فعالیت کند تا تولید محتواهای ویدئویی برای مردم آسان تر شود.
نقی پورفر اعلام کرد: دیگر در تمام دنیا، تولید محتوا فقط برای افراد خاص صورت نمی گیرد. امروزه هر فردی، یک رسانه شده است، بنابراین برای کمک به عرضه محتواهای مناسب از سوی مردم، حوزه FCP را هدف گرفتیم و درآن سرمایه گذاری کردیم.
وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده اظهار داشت: از سوی دیگر با گسترش گوشیهای هوشمند شاهد نیاز شدید مردم به سرویسهای در حرکت تلکامی هستیم تا بتوانند در هنگام نقل و انتقالات هم از سرویسهای گوشی خود به نحو احسن استفاده کنند، بنابراین بحث اپراتور مجازی تلفن همراه ( MVNO ) با یک رقابت سالم که برنده آن مطمئنا مردم هستند، مد نظر قرار گرفت.
عضو هیئت مدیره و مدیر مرکز نوآوری فناپ ادامه داد: در حال حاضر به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخواست خود را ارایه کرده ایم و شرکای خوبی هم در این حوزه داریم و امیدواریم با همکاری شرکتهای صاحب برند مطرح جهانی، سرویس مناسبی را با بومی سازی تکنولوژی در اختیار مردم قرار دهیم .
نقی پورفر با اشاره به حمایت از نوآوران و ایده پردازان حوزه تلکام گفت: در بخش نوآوری ارایه سرویس و خدمات ، مرکز نوآوری فناپ ایجاد شد تا حمایت خوبی از فعالان حوزه صورت گیرد در همین راستا افتتاح کافه آی تی و
در دستور کار قرار گرفت(Trig up) مرکز شتاب دهی آی سی تی
وی ادامه داد: نیاز اصلی استارت آپهای ما ورود به بازار است که سعی کردیم واقع بینانه و با ارایه راهکار و ایده این خلا را پر کنیم. در حال حاضر ۶ استارتاپ تحت حمایت شرکت هستند که امیدواریم بتوانیم قدم موثری در راه پیشرفت کشور برداریم.
نقی پورفر در پایان اظهارامیدواری کرد: درصددیم به زودی استارتاپهای حوزه های مختلف از جمله بخش بازی را تحت حمایت قرار دهیم ودر این خصوص آمادگی همکاری با مسوولان و صاحب نظران این حوزه را داریم.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا