طرح افزایش هزار درصدی تعرفه واردات خودرو!

نادر قاضی پور از تدوین طرح دو فوریتی برای توقف واردات خودرو خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال جمع‌اوری امضا برای ارائه طرح مذکور به هیأت رئیسه مجلس هستیم. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ متأسفانه هجمه اخیر در رسانه‌ها به صنعت خودروسازی کشور، تبعات بسیاری را به‌دنبال دارد، که بیکاری …

نادر قاضی پور از تدوین طرح دو فوریتی برای توقف واردات خودرو خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال جمع‌اوری امضا برای ارائه طرح مذکور به هیأت رئیسه مجلس هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ متأسفانه هجمه اخیر در رسانه‌ها به صنعت خودروسازی کشور، تبعات بسیاری را به‌دنبال دارد، که بیکاری ۸۰ هزار نفر از مهم‌ترین تبعات رکود در تولید خودرو و صنعت خودروسازی کشور است.

وی گفت: متأسفانه در شرایط کنونی وزارتخانه‌های صنعت، اقتصاد و بانک مرکزی هیچ کمکی برای بهبود وضعیت صنعت خودروسازی انجام نمی‌دهند، هر چند مسئولان خودروساز کشور در عرصه مدیریتی بی لیاقت هستند و نسبت به کاهش ۳۰ درصدی هزینه و افزایش کیفیت خودروهای داخلی اقدام نکردند.

قاضی‌پور ادامه داد: سوء مدیریت مسئولان خودروسازی کشور در تمام حوزه‌ها نباید موجب تعطیلی این صنعت در کشور شود، از این‌رو نمایندگان طرح دوفوریتی را برای حمایت از صنعت خودروسازی و افزایش یک‌هزار درصدی تعرفه واردات خودرو در دستور کار دارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: همچنین بر اساس این طرح، دولت موظف به جایگزینی خودروهای فرسوده خود با خودروهای داخلی می‌شود، تا ناوگان کشور تغییر پیدا کند.

وی گفت: اگر مشکلات صنعت خودروسازی داخلی حل نشود، به طور حتم در آینده اتوبان‌های غرب تهران – کرج، مملو از بیکاران صنعت خودروسازی می شود، که این تبعاتی را به‌دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا